Rhodos mai 23, dag 1

 

Rhodos mai 23, dag 1.

Reisen i går gikk helt fint.

Vi kom på hotellet ved midnatt, ble tilbudt middag men takket nei.

Det ble litt sprudlende på balkongen, eller rettere sagt litt for mye sprudlende for jeg drakk opp gubben sin også.

Han hadde nemlig åpnet cognacflaska.

 

 

Nå har jeg kommet langt i oppdragelsen av gubben, for nå har han tatt over jobben min med å tømme kofferten.

 

 


Vi har vært vårt skap visstnok og noen har litt mer klær enn andre.

Biblioteket er fremdeles min oppgave.

 

 

 

Men etter en frokosthvil var tiden inne til å begynne vandringen vår.


Først på Vetobar der vi ikke fant Laura, for hun hadde giftet seg og flyttet utenfor byen.

Det dummeste var at drinkene ikke var gode lenger.

Jeg prøvde meg på Peach Passion, men nei, ikke noe særlig.

 

 

Vi hadde avtalt å møte Unni, en barndomsvenninne her på Veto.

Strawberrymojito som ikke var noe god i det hele tatt, enda den så flott ut.

 

 

Det kan nok tenkes at nye barer blir prøvd ut.

Det er mange nok å velge blant.

 

På Red restaurant hos Sissel og Stavros derimot, var alt tipp topp.

 

Nydelige drinker og mat.

Og det er jo alltid så koselig å komme dit.

Her smakte strawberry mojito nydelig.

Unni var enig.

 

 

Dette bildet lånte jeg av Unni.

I dag traff vi også datteren deres, samt sønnen til Zamira, til høyre på bildet,  som jobber der og som vi har møtt mange ganger.

 

Jeg spiste calamari igjen.

Baileyskaffe til dessert.

Og glad ble jeg når Sissel skulle kjøre hjem og tilbydde oss skyss.

 

 

Vi avsluttet med en liten visitt på Strandbaren, men jeg holdt meg til kaffe.

Sissel klagde på at været ikke var på topp, men for oss nordboere som ikke ønsker å steke oss i solen, er det deilig.

Når vi gikk til middag, kom det noen regndråper.

Nå blir det en rolig aften her.

I dag

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg