REISEBREV. FØRSTE TUIFLY TIL RHODOS, dag 7. (advarsel, sterke bilder)

Etter en uke og enda ikke badet hverken i basseng eller hav, var det dagens mål. For meg er det hardt arbeid enten du tror det eller ei. Bare det å komme seg opp og ned av solsengen . Og prøv å ha på deg 40 kg polstring og en bikini utenpå der og se hvilken passform den får. Flesket skal inn i toppen og magen skal helst holde seg innenfor buksa. Jeg prøver så godt jeg kan å holde på den så ikke alt bare velter ut. I bøker jeg leser gjøres det ofte narr av tykke mennesker, nedlatende kommenterer. De skulle bare visst hvor slitsomt det er å dra på. Ikke alle kropper kan slankes bort. Noen av oss må bare finne seg i at man er altfor tykk. Har vurdert badedrakt men den tykke magen har også lyst på sol

 

 

Som jeg før har sagt, så liker jeg ikke sand og i dag fikk jeg mye av den. Dette bildet er tatt når optimismen fremdeles er ganske høyt oppe på barometeret.

 

 

 

Ny bikini. Trangt er det når det er nytt og det ser bare ikke noe delikat ut. Samtidig så er det slik kroppen min er og jeg kan ikke la det definere meg som person.
Litt usikker er jeg da jeg ser at her er det ikke godt å gå med bare bein.

 

 

 

Jeg måtte opp og hente sko. Jeg hadde tøysandaler så tenkte skitt au, de kan bli våte.

Det som er vesentlig her er ikke bare at jeg har 40 kg polstring men jeg har lite krefter, ikke håndledd med styrke og ikke kne som fungerer maksimalt.  Alt av bevegelse er tungt men derfor ekstra viktig å aldri gi opp.

 

 

Her begynner jeg å forstå at dette tegner til å bli litt katastrofalt. Bølgene er nemlig innmari sterke og kreftene mine til å stå i de, er minimale.

 

 

Ganske så raskt slår de meg overende. Fortvilt prøver jeg å komme meg opp igjen men jeg når ikke å få beina under meg, før neste bølge slår meg under. Jeg kaver og sliter, sluker vann og har ikke krefter til å komme meg i land. Det er jo helt grunt der så hver bølge hiver meg nærmere tryggheten, akkurat som å se en død hval som blir slengt mot land.

 

 

 

Fotografen, som hadde fått tydelig beskjed om å fotografere, skjønte at her måtte han komme fruen til unnsetning og med litt hjelp, klarte jeg å komme meg opp. Når jeg senere kom meg opp på rommet, hadde jeg med et par kg sand og stein.

 

Dette er nok en bedre plass for meg.

 

 

 

 

 

Bakterieprøver tas. Det er jo betryggende.

 

 

Sprudlende i plastkopper. Samme det, akkurat nå var det godt.

 

 

Hviledagen i dag ble litt mer aktiv enn jeg hadde forespeilet meg

Men jeg kan ta en hviledag i morgen jeg. Her er det ferie.

 

 

2 kommentarer
    1. Du e bare ei rå dame, bare og kose seg og bade. Jeg er glad i å bade når det ikke er store bølger. Og i basseng går det også bra, men jeg må være varm.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg