Påsketirsdag med pensjonisten og barna


Det er ikke helt hverdag her, for vi har barnebarn på besøk.

Det blir første påske med en pensjonist i hus.

Vi har hatt mange mat-tradisjoner i påsken.

Pinnekjøtt, svineribbe, kalkun og lammelår.

I år vet jeg ikke helt.

Hvis vi blir bare to personer fra torsdag, er det ikke vits i å lage store måltider.

Er litt kjøttlei også etter ferien.

Men torsdag blir det pinnekjøtt, for da får vi middagsgjester.

Hjemmebakt brødskive blir det ihvertfall, her med torskerogn og nylagd smoothie.

Kanskje forsvinner pensjonisten ut på fiske i påska  og da blir det fisk og fiskemat til middag.

 

Fryseskapet er fullstappet av rester.

Jeg skal på skattejakt her.

Jeg har allerede begynt jakten.

 

Jeg har lagd smoothie.

Yoghurt som må brukes opp raskt.

Frukt og bær som man ser har vært lagret lenge.

Den er nediset.

Jeg har massevis av banan som jeg har skjært i biter og fryst.

Har du bananer som holder på å bli brune, er de ypperlig å bruke i smoothie.

Blåbær, sitron, mandarin og mango, sammen med yoghurt.

 

Tre brød er bakt. Ett forsvinner nok ut av huset.

Ferieklesvasken er snart ferdig.

Den henger ute til tørk.

 

Barnebarna elsker innbakt kylling.

 

Jeg deler i biter og dupper i røre. Jeg jukser og kjøper ferdig pulver til å røre ut i vann.

Liker godt denne typen. Jeg kjøper både tempurarøre og chilisaus på asiabutikk.

INNBAKT KYLLINGFILET

 

Nå er vi mette og late.

 

Kanskje jeg skal strikke litt.

Det går litt smått.

Bestandig urolig for at jeg ikke blir ferdig,  før de har vokst fra plagget.

Jeg skal strikke to likedan, 3 år og 1 år.

 

Jeg leser denne boken av en av mine yndlingsforfattere, Kristin Hannah

Men etter hundre sider er jeg litt skuffet for jeg kjeder meg, men jeg håper den tar seg opp.

Slik blir denne dagen her i huset.

I dagn

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg