På tur til Molde og Kristiansund

Da er vi klar for å dra på tur igjen.

Jeg snakket om at dørstokkmila blir ekstra lang når jeg er mye hjemme.

Derfor var det fint at vi skulle på tur igjen.

Og tror du vel ikke at treneren kommanderte at jeg måtte kjøre til Åndalsnes før klokka 8.

Da skulle NH bilverksted legge på nye dekk.

Og transporteren skulle også fikses litt på i helga, så to biler måtte avsted.

Jeg har ikke vært supernervøs denne gang, så det gikk fint å komme seg ut døra.

Husk at jeg alltid skriver om meg.

Det kan være du har andre utfordringer.

Jeg greier alltid å komme meg avsted for viljen er sterk.

Og inni meg vet jeg at jeg må.

Jeg vokser på å mestre og lurer jeg meg unna, blir det bare vanskeligere.

Så nå starter vi turen til Molde og Kristiansund.

 

Åndalsnes.

Jeg har bestilt fint vær og foreløpig klager vi ikke.

Det var ubeskrivelig vakkert.

 

Storgata i Molde ønsker velkommen til kamp.

Biltema, Bohus og Specksavers unnagjort.

Ikke ble vi tatt av politiet heller.

Ferdig i Molde, vi vender nesen mot Kristiansund.

 

Vi har god tid og kjører en omvei, om Bud

 

Bud

Så snur vi nesa mot Kristiansund.

Se der da. Juletre på taket er praktisk.

Klar til juletretenning.

Fine fjell ja.

 

Men ikke noe slår blått hav. Det er meldt litt regn og vind, men foreløpig er det rene idyllen.

 


Så er det en av Norges vakreste veier. Atlanterhavsveien

 

 

 

Veien slynger seg som en slange.

 

 

Er det mulig å få det vakrere?

Hvem ville ikke hatt den hytta der?

 



 

Oj, nesten som å være tilbake i trappene i Puerto Rico.

Men jeg kom meg opp i resepsjonen.

 

Da er vi på hotellet og betalte litt ekstra for utsikt.

Verd 200 kr den utsikten her.

Så går vi ut en tur.

Lunsj på Brasseriet.

 

Der ble vi godt tatt imot og god mat var det.

 

Vi har tre fine byer i Møre og Romsdal.
Og i dag har vi vært i to av de, Molde og Kristiansund.

Pizzaen var god ja.

Nå er det avslapping og så blir det vel ut og spise middag.

I morgen har jeg lyst å ta Sundbåten en liten rundtur.

Men det får vi se i morgen.

Vi koser oss.

Det var godt å komme ut av godstolen.

I dag.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg