Norwegian Breakaway, 18. Juli, 2019, dag 5, Costa Maya, Mexico

Costa Maya, Mexico i dag

Først frokost, i dag går vi i restauranten. Fruen synes det er deilig å få servert istedenfor buffet.

Utsikten i det vi går landgangen. I det vi passerer ene falleferdige skuret etter det andre, tenker jeg igjen på hvor mye disse besøkene betyr for lokalbefolkningen. 3 store skip i dag, 10 tusen mennesker.

Det var et fantastisk fint område i havnen med mange restauranter og salg av all verdens souvenirer.

Litt andre souvenirer enn hjemme.

Stor gutt må ha stor hatt.

Det var delfinsvømming her slik som når vi var i Cayman Island, men det var slett ikke så rent og fint og så mye plass å boltre seg på her.

Men det sies at de tar inn skadede delfiner, pleier de for så å slippe de ut igjen, men jeg håper de har et større område enn dette. I Cayman hadde de store områder der de kunne svømme fritt.

Jeg skulle kjøpe souvenirer på vei tilbake, men brukte mine siste dollar på taxi så jeg må se om jeg får kjøpt noe i morgen.

Det blir også sånn at når jeg er på vei tilbake, er jeg mettet av sol og inntrykk og vil gjerne inn i skipet igjen for å slappe av på balkongen.

Vi ble overtalt til å kjøre med en slik «buss», som ble trukket av en pick up. 4 dollar hver til stranden. Hadde vi bare gått utenfor ville vi fått en taxi for 8 dollar, men jeg fikk nå noen bilder underveis.

Sånne «hus» så vi overalt. Det er da jeg føler meg bortskjemt når jeg klager på at Internett er tregt. Jeg skulle skammer meg, men slik er det når vi tar alt for gitt.

Jeg nådde ikke å ta bilde av den lokale kafeen som var et lite skur, med noen plaststoler utenfor og det var fullt av folk der, både når vi kom og når vi dro. Eller fullt, det var kanskje tre eller fire bord. Sikkert god mat.

Det var ikke noe tipp topp strand for de hadde problem med at det fyltes opp av tang, så de måtte stenge av for å hindre tangen å fylle området. De brukte store river og  raket og kjørte den bort i trillebårer.

De tre badeløvene der ute, syntes nok det var godt å avkjøle seg.

Han kompisen her gravde seg ned i sanda og tok en siesta.

Militærbiler og soldater i full utrustning er ikke dagligdags for oss.

Vi valgte å spise lunsj før vi dro på båten. Litt for å støtte de lokale og litt for å spise ekte meksikansk. Jeg bestilte Quesedillas med biff.

Gubben spiser Enchiladas og junior var fornøyd med sine fajitas mens den mest glupske av oss har bestilt tacos med choritzo og den fikk han når vi hadde spist ferdig. Men alle var fornøyd.

Her ser vi delfinene.

Det er et stort skip, Norwegian Breakaway.

Etter ønske fra den yngste i reisefølget ble det den irske puben O’Sheehan’s. Der ville han ha Fahitas, mens fruen spiste Shepherd’s pai.

Leo har livemusikk i lobbyen ikveld og vi har en liten dansestjerne med smokk.

Jeg digger å få en hel pose klær vasket, 19,95 dollar for en stor sekk.