Noen ganger lønner det seg å velge det som er best for en

 

 

Av og til flyr lykken forbi

Greier dere å fange den i det den passerer skal tro

Oftest er det de vanskelige, litt utfordrende øyeblikkene man griper tak i

De er så synlige, så lett å fange

Vi griper tak i de, knuger de i hånden vår

Vi gir de all vår fokus

Vi snakker gjerne om dem så ofte vi kan

 

Men hva med de stille, vare og milde øyeblikkene

De som er så umerkelige

De som stryker oss over kinnet

De som har med seg denne herlige følelsen av lykke

De roper gjerne ikke så høyt

De fyker ikke rundt i kroppen vår og herjer vilt

Nei, de smyger seg ned i nakken vår, de legger seg som en varme rundt skuldrene våre

Hvis du bare tar deg tid til å kjenne at de er der, så vil de også fylle hjertet ditt

Fra hjertet vil så en slik vidunderlig følelse bre seg

Som om hjertet ditt sender følelsen ut via blodårene dine

Du drar pusten av ren og skjer lykke

Du tar deg et sekund eller to for å nyte

 

Det vil si hvis du tar deg tid til å kjenne etter

Hvis du ikke haster videre uten å stoppe opp

Hvis du bare lytter til de mest bråkete utfordringøyeblikkene, da vil du ikke få fanget de

Jeg fanger så mange jeg bare kan

Det er et slikt øyeblikk her, akkurat nå

Jeg nyter å kjenne roen det gir meg

Lykken over å få være i denne verden akkurat nå

Å få lov til å være lille meg

Jeg skal be lykkefølelsen være hos meg så lenge som mulig

Jeg vil lagre den i hjertet mitt, der jeg har gjemt alle de andre

For gleden i likhet med bekymringen, vokser jo når de får vårt fokus

Jeg vet hva jeg velger

Akkurat nå

I dag

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg