Neida, å være positiv betyr ikke at du ikke er negativ

I dag var jeg litt sur når jeg stod opp,

Jeg er ofte det.

Jeg har ikke lyst til noe, egentlig bare å gå og legge meg igjen.

Men jeg er ikke trøtt, så jeg kan ikke der heller.

Da sitter jeg litt her i stolen og surmuler.

Jeg blir litt irritert når jeg leser om de som advarer mot positivitet.

Det skal visst være så skummelt.

Det er bare at de har misforstått helt.

Å være positiv betyr ikke at man skal innbille seg at alt er fantastisk.

Ikke at man skal gå rundt som en perfekt robot heller.

Å være positiv, betyr at man aksepterer det man ikke mestrer.

Man godtar at alt er ikke solskinn og glede fra morgen til kveld.

Livet er ikke slik.

Ofte har han bruk for å sluse ut det som er frustrerende.

Man skal ikke gå og bære på det.

Skuffelse, fortvilelse, sinne, sorg, få det ut.

Når du godtar at slik er det, får det ut etterhvert, da kan du oppleve at det er lettere å være positiv.

Men det er et lite knep.

Ha fokuset ditt på det du ønsker deg, at det allerede er oppfylt.

Se det for deg inni deg.

Tankens kraft er en sterk magnet, trekker til seg mer av det samme.

 

Så hva gjør jeg med surheten min i dag.

Jeg er vant til å omgås denne kjerringa, så jeg vet det går over.

Jeg satt og sullet litt med iPaden før jeg dro meg i håret inn i dusjen.

Jeg funderte litt på om jeg skille gre bare ene siden av håret.

Prøve noe nytt?

Tror dere det kan bli bra?

 

Etterpå lagde jeg meg frokost.

Den står på bordet og venter fortsatt.

Tilbake til normal frokost etter diett, i dag et rundstykke, rester fra bacalaoservering i går.

Jeg har skrevet liste over dagens små gjøremål.

Å prøve å fortelle meg selv at jeg skal i gang med et stort oppryddingsprosjekt, når jeg er sur, nei det går ikke.

Det må jeg lure inn etterhvert, uten at jeg helt ser at det skjer.

Det kan være sånn plutselig, nå tar jeg en halv times rydding, ihvertfall kommer i gang.

Men jeg skal trekke to vinnere i konkurransen på Lillasjel.

De vinner personlige ord, som jeg må skrive.

Jeg skal true meg opp på loftet, til pc-en.

Gjøre ferdig blogg om lesestabel i februar, jeg liker å ha den ferdig litt tidlig.

Og så var det leseprosjektene mine.

Jeg har en sånn leser litt her og der måned.

Denne kom i dag. Kjøpt selv, derfor ikke reklame.
Jeg tror jeg aldri har hatt en kokebok der så mye frister.

Wow, her skal mye prøves.

Jeg skal i løpet av uken, studere litt noen av kokebøkene mine, finne noe nytt, eller gammelt, å lage.

Denne skal jeg lese ut. De neste er leseeksemplarer. Denne er fra år 1162

Dette er en selvhjelpsbok, mye bra der, men mye jeg vet fra før og er ferdig med. Jeg har jo heller ikke utmattelse fra for mye jobb, men fra svingende immunforsvar etter utallige infeksjoner.

 

Denne lese jeg litt i gangen, for den er litt krevende for meg. Jeg er litt usikker på om den blir lest ferdig.

 

Etter Livs saga, begynner jeg på Stranger. Får se om det blir i kveld eller i morgen. Blir jeg litt lei, kan det være det  lir litt MasterChef og strikking.

 

Dette er nyeste nok av forfatteren av Alt lyset vi ikke ser, som jeg likte godt. Denne leser jeg på senga. Det var en så merkelig begynnelse at jeg ble helt satt ut. Men etter ca 100 sider, har jeg blitt presentert for noen barn, jeg er blitt glad i, så jeg må gi den litt mer tid.

Fortsatt er jeg bittelitt sur inni meg, men litt mat og kaffe, vil nok hjelpe på.

Man må nemlig være litt snill med seg selv og ikke bestandig kreve så mye.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg