Nei beklager, det går ikke an

 

Nei beklager, det går ikke an.

Hva da, lurer du på?

Jo, det å få noen andre til å endre seg.

 

Av og til kan vi irritere oss grønn over andres oppførsel.

Hvorfor grønn, ja det vet jeg ikke, men er det ikke det det heter?

Irritere seg grønn?

Blir man grønn?

Jeg har sett etter når jeg er som mest irritert og jeg synes ikke jeg ser grønn ut.

Men man får noen ekstra forbigående rynker.

Ja de forsvinner igjen, når adrenalinet går ned.

Har du de fortsatt, sier du?

Ja, da er du bare gammel, ikke nødvendigvis irritert i tillegg.

Å være gammel får vel være nok, om vi ikke skal irritere oss over andre?

Men får vi det til?

Å la være altså.

Neppe.

Men vi kan redusere det til et minimum og jeg jobber hardt med saken.

 

Irritasjon gjør nemlig ikke noe godt for kroppen.

Det skaper spenninger og ingen grobunn for god helse.

Ja, det hender innimellom at irritasjon hjelper, hvis vi trenger et spark i rævva for å ordne opp i noe.

Men for å endre andre? Neppe.

Det eneste du kan gjøre, er å endre din egen måte å være på.

Og det kan være vanskelig nok.

Tro meg, jeg hadde ikke hatt noe gubbe å skryte av, hvis jeg ikke forstod dette, for 40 år siden.

Jeg prøvde alt jeg kunne å endre han, men forstod heldigvis at det ikke er slik det skal være.

Jeg måtte endre meg selv og la han få være den han var.

Nå skal det dog sies at han har endret seg han også……. Til det bedre 😂😂

Nå etter 45 år er han nesten perfekt, nei, det var å dra det litt langt, men egentlig mye mer perfekt enn jeg er.

Jeg er nok mer til irritasjon enn han……..synes mange.

 

Men dette er helt sant.

Irriterer du deg over noen, må du endre din egen holdning.

Du kan slutte å omgås vedkommende.

Du kan avslutte en samtale.

La være å forvare deg eller ihvertfall ikke angripe.

Du kan velge bort å bli såret over noen ord, ja for det er jo bare deres mening.

Kast det over skulderen og gå videre.

Velg det som er best for deg selv rett og slett.

Irriterer jeg deg?

Da lar du bare være å bry deg, du får ikke endret meg.

I dag

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg