Når man jobber med det sprituelle, gjør man mange oppdagelser.

Når man jobber med det sprituelle, gjør man mange oppdagelser.

Det ene er at læring blir lagt til rette for en.

Når man ser tilbake er det mer som om det er små mirakler som skjer.

Du kan oppdage at det ble riktig, selv om det ikke var sånn du tenkte det i utgangspunktet.

Og det ble akkurat når det skulle også.

Det kunne ikke vært før og ikke senere, det ble helt perfekt timing.

Likevel kan man ikke sitte på rævva og tro at alt daler ned i fanget på deg.

Du må gå ut og jobbe for det du vil ha.

Vi må lære oss å  lytte til kroppen.

Vi må lære oss å lytte til sjelen.

Og vi må handle.

Vi må gjøre de tingene som vi føler sterkt blir riktig.

Ikke kaste alt vi har og springe, men små steg.

Vi vet heller ikke når det kommer og i hvilken form.

Jeg vil jo bruke meg selv, bruke mine evner.

Jeg vil vise hva jeg er god til.

Men hva gjør jeg om jeg ikke får det til?

Jo, da må jeg tenke som så at det var ikke det jeg skulle akkurat nå.

Kanskje senere eller kanskje aldri.

Det kan være noe annet som venter meg istedetfor.

Man blir litt skuffet en liten stund og så rister man det av seg og går videre.

Det finnes mange muligheter.

Det er det som er hemmeligheten.

Man må bare se det.

Hele tiden får vi små hint dalende.

De kan vi ta imot og forske litt på de eller vi kan kaste de.

Er de viktige, kommer de tilbake.

Noen ganger går alt på skinner og vi kan bare la oss flyte med.

Nydelig

Andre ganger går det over stokk og stein, og vi tviler.

Det er da vi må ha is i magen, vente tålmodig og så er vi der igjen, i flyten.

Har man en positiv innstilling, ordner det meste seg.

Hver dag får vi nye muligheter og nye valg.

Grip dagen

Grip mulighetene

Og husk at du vet ikke hvor veien din går, men det er veien som er det egentlige målet.

Det er der læringen er

I dag

 

Det er i forandringens øyeblikk at erkjennelsen skapes

Et skritt inn i en ny tilstand endrer alt

Så lenge jeg levde i uvitenhet har jeg fungert

Men jeg hadde ikke levd

Linda Olsson, fra boka Din godhet

Foto Tone Veiulfsen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg