Nå forstår jeg det med nyttårsforsetter

Nå forstår jeg det med nyttårsforsetter.

Hvorfor alle blir så gira på alt de skal gjøre alt bedre med en gang vi starter et nytt år.

Det er ikke bare det nye året, det er skiftet i energiene.

Det er som om alt det tunge, alle følelsene julen bringer med seg, nå kan slippe taket.

Plutselig blir man lett som en fjær.

Med de lettere energiene kommer også optimismen og livslysten.

En ny frisk energi bringer med seg ny kreativitet og glede.

Lyset er også på vei tilbake.

Alt dette henger sammen.

Lyset påvirker jo den fysiske og psykiske kroppen vår.

Da lurer jeg på hvordan det er i de land der de feirer jul om sommeren.

Skal tro hvordan det føles der?

Men de har jo sol og lys, ikke som i vårt mørke rike uten dagslys.

Til gjengjeld har vi dagslys døgnet rundt om sommeren.

Så lyset påvirker oss energimessig men det gjør også alle følelsene.

 

Det er jo en kjensgjerning at nå feirer flere og flere julen før den kommer.

Mange begynner i november.

Kanskje er det for å kose seg mer i mørketiden.

Før kalte vi den tiden advent.

Advent var ventetid.

Nå er det ikke ventetid lenger, man går rett inn i julen.

Og jul er for mange et stressord.

Særlig for slike som meg, som ikke har krefter til alt styret julen bringer med seg.

Og for alle som på ulike vis, ikke har noen god julefølelse.

 

Nå har mange allerede kastet ut julen.

Og hva skjer da, jo huset føles nytt og forfriskende ut.

Det blir en ny og oppløftet energi.

Det skaper rom for nye tanker.

Her har det kommet snø nå i juledagene.

Lyset er bare helt fantastisk deilig.

Nå gjør jeg meg klar for det nye året.

Du verden hvor mange planer jeg har.

Helt til jeg husker at vi venner oss til denne nye energien.

Da daler denne entusiasmen også.

Derfor går som regel alle nyttårsforsetter i dass.

Men nyt følelsen så lenge den varer

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg