Mitt bevegelige maleri

I dag vil jeg vise dere mitt bevegelige maleri.

Er det ikke fantastisk?

Utsikten endres hele tiden.

I løpet av dagen, Flo og fjøre, etter været og årstidene.

Fargene skifter.

Noen dager er det gult, andre ganger grønt men det er også lysere nyanser og rødfarger.

Størrelse og fasong endres også.

Egentlig er det et bilde på livet.

Er det ikke slik livet er også.

Det skifter også på samme måte.

Noen dager skinner solen fra blå himmel og vi har det godt på alle vis.

Andre dager er det ruskevær  og det stormer rundt oss.

Like lite som jeg kan forandre utsikten, kan jeg skape alle dager fredelig og gode.

Vi må ta det vi får.

Og vi må gjøre det beste utav det.

Nyte utsikten

I dag

 

En gul dag

Dette var dagen da det lå en hvit dis mellom fjellene, som de sa på nyhetene, var støv fra jordbruksområder i Øst- Europa.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg