Lori Nelson Spielman, Bortenfor stjernene

Lori Nelson Spielman, Bortenfor stjernene

Ny forfatter for meg, anbefalt i en av bokgruppene.

En bok om sorg. Noe av det var bra men jeg reagerte på en del uttalelser i boken. Språket ble ofte merkelig for meg og jeg synes historien er litt for tynn.

Forteller man en femåring at det var en fyllekjører som drepte moren?

Vil et Au Pair byrå sjekke bakgrunnen til en søker som ikke selv har søkt, men er anbefalt av en annen?

Sitat: Rolig Olive! Roper Annie, og kjenner vekten av de enorme puppene sine for hvert skritt? !! Hvem skriver slik om en tjueåring?

Olive brakk lårbeinet og ble hasteoperert. Hun var omtåket, av narkosen og de smertestillende medisine. I slutten av uka, sa Olive endelig var klar i hodet, var moren allerede begravet. ?

 

Noen ganger tar jeg meg i å henge meg opp i slike setninger som kunne vært skrevet  på en mye bedre måte og blitt mer logisk og da kunne denne boken for meg, vært mye, mye bedre.

Men jeg ser på omtaler at veldig mange liker bøkene til Lori Nelson Spielman, veldig godt, så les og gjør deg opp din egen mening. Jeg er av og til litt pirkete.

Men etter å ha lest Amanda Prowse, Hva har jeg gjort, før denne, falt desverre Bortenfor stjernene gjennom hos meg.

Men det skal sies, at det er en del fine sitater i boken og buskapet er også fint.

sitat:

Vi får en ny sjanse 365 dager i året. Den kalles midnatt

 

 

Bilde og tekst under bildet har jeg hentet fra Cappelen Damm og boken er et leseeksemplar

Liker du Jojo Moyes? Da vil du elske Lori Nelson Spielman.

En ny roman fra forfatteren av den internasjonale bestselgeren En liste for livet.

Erika har alt: en lysende karriere som eiendomsmegler og to vakre døtre. Livet leker helt til datteren Kristen omkommer i en togulykke. Erika sliter med skyldfølelse, for det var meningen at hun skulle kjøre begge døtrene til college den dagen. I stedet prioriterte hun en viktig kunde.

Så får Erika en mystisk e-post: «Finn den biten som mangler». Setningen er hentet fra en sitatbok hun i sin tid laget til hver av døtrene og som inneholder kloke ord fra hennes egen mor og bestemor. Kan det være at beskjeden kommer fra Kristen, og at hun likevel overlevde togulykken?

«Etter at du har lest denne boken, virker verden vakrere og mindre trist.» Stern

«En gripende bestselger.» Alles für die Frau

«En trist fortelling som likevel er full av håp.» Bunte

«Et alvorlig tema framstilt på en lys måte – en fortelling som gir deg mot.» Morgenpost am Sonntag

«En roman som går rett til hjertet.» Das schöne Allgäu

«Forfatteren skildrer mennesker vi alle kjenner og skriver om problemer som ikke er fremmede for noen av oss. Og hun skriver på en måte som berører oss dypt.» Freie Presse

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg