Laks, poteter, grønnsaker, airfryer( eller stekeovn)

Etter ferien er det ganske så tomt i kjøleskapet. Litt fant jeg. Og laks i fryseren.

Jeg holder på å bli skikkelig airfryerentusiast, for dette er enkelt.

3 poteter i båter, 1 fedd hvitløk, 1 søtpaprika, 1 rødløk, litt persille, olje, salt og pepper.

Blandes i et airfryerbakepapir mens airfryer forvarmes.

Pommesfrites program 195 grader 25 minutt.

Røres rundt når ovnen sier fra.

De siste fem minuttene legger jeg på en rist med 4 biter laks, med salt, pepper og litt ramsløksmør.

Nå fikk vi en gjest i dag så maten ventet litt, så poteten ble myk, men den var sprø i utgangspunktet.

 


6 kommentarer
    1. Jeg elsker airfryeren min, men har ikke kommer så langt som fisk enda, men det står på planen 🙂

      Hvor kjører du disse papirene som passer? 🙂

        1. Ja, det var ikke akkurat billig for jeg regner med det er sånn en gangs bruk? Syns visse ting gjør det ekstra klinete, så da hadde det jo vært kjekt med en slik de gangene man lagde den type mat i alle fall 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg