Kyllingsuppe med karri og gule linser.

 

Kyllingsuppe med karri og gule linser.

Nydelig suppe med masse gode næringsstoffer.

En kylling får trekke til den er mør, sammen med  2 løk, 2 gulrøtter, pepper, selleri, eventuelt andre avskjær du har av grønnsaker. Fin måte å bruke det du ellers ville kastet, for kraften må du sile etterpå. Når kyllingen er ferdig, avkjøles den og kjøttet rives/skjæres i biter og has i når suppen er ferdig kokt.

Når kraften er klar, har  jeg i noen never linser, som får koke ca 10 min før jeg har i grønnsakene.

2 paprika, 3 fedd hvitløk, 2 chili, 3 gulrøtter, 2 løk, 1/2 søtpotet, En neve cherrytomater(delte de) persille, timian, karri  og noen rester Chorizo og pepperoni.

Jeg lagde jevning og spedde med kraften og litt fløte, men det er slett ikke nødvendig.

 

Koker du kyllingen dagen før, lages suppen på 30 min.

Bruker du kyllingbuljong, kan også kyllingfilet brukes, hvis du har det travelt. Husk da å ikke koke kyllingen lenge, for kyllingfilet strimlet seg opp og blir ikke god hvis den koker for lenge.
Dette er billig middag. Jeg kjøpte min Stangekylling til kr 40,- på utgått dato. Vi er bare to, så vi har til to dager minst.  Pluss at jeg spiste alene en dag.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg