Kjære deg, kjære snille, vakre, vene, lille deg

 

 

Lillasjelord fra en som har gått ut av tiden. Ønsker du at jeg skal formidle ord fra noen som har gått bort, ta kontakt i melding på Facebook eller SMS 9946 7178.
Jeg vil gjerne ha navn og relasjon og når vedkommende gikk bort.

 

Kjære deg, kjære snille, vakre, vene. lille deg

Ja for meg er du enda den lille jenta du en gang var

Liten, freidig og frekk, veslevoksen til tusan

Du stakk nasa di borti alt, særlig der det var voksenprat

Du gjemte deg og tjuvlyttet når vi voksne snakket

Du var så gruelig nysgjerrig

Særlig hvis vi hadde selskap med gjester og du liksom skulle ha lagt deg

Da stod du der og sneik og hørte på oss

Når vi så beveget oss, måtte du gjemme deg i en fart, men vi så skyggen av deg i det du sprang

Du var et elskelig lite vesen, min lille blomsteralv var du

 

Ja jeg måtte gå når jeg gjorde

Slik er dette livet, våre dager er talte

Noe riktig tidspunkt er det aldri

Jeg vet at det er ting du angrer på

Ting som har gnaget deg

Ting som ble sagt og ting som ikke ble sagt

Vet du jenta mi, at det er bortkastet energi

Alle de tårene du har grått av den grunn, som er helt unødvendig

Vi kan ikke analysere alt vi gjør i tilfelle noen skal gå bort

Slik er det bare

Hvis du ser det sånn, er det alltids noe jeg også skulle tatt tilbake

Harde ord i det man blir frustrert og utålmodig, har lett for å komme hoppende ut før man tenker seg om

Alt slikt er gjemt og glemt

 

Det var ikke så dramatisk for meg å gå, som dere tror

Det er egentlig slik at ofte er det verre for den som er rundt en

I det man er på vei over, er det ingen dramatikk for den det gjelder

Husker du den røde lua du var så glad i

Husker du den gangen du ikke fant den og ble helt hysterisk

Til slutt var det katten som fant den for deg

Du fant katten der den lå og sov på lua di

Du hadde glemt den ute, mens du lekte i vårsola

 

Du vet at jeg er der når du ønsker kontakt

I det siste har jeg vært der mer, for å gjøre deg oppmerksom på hvem som er meg

Du har flere som er der og hilser på

Av og til er det nærmest kø for å være deg nære

Vi kommer når du tenker på oss

Og du er litt opptatt av oss som har gått bort

Kanskje er det nå på tide å holde litt mer avstand

Det er de levende du skal leve for

Ikke tenk så mye på alt som har vært, men hva som kan skje nå

Du har så mye bra foran deg

Det gror rundt deg av glede og kjærlighet

Du har bestandig smilt deg inn i hjertene til folk og det gjør du fortsatt

Du stråler en spesiell glede som gjør godt for de du møter

Og jeg er så inderlig stolt av deg

Mitt eget lille solskinn, det er hva du var og det er du fortsatt

 

Fisketur ja

Du og jeg på fisketur

Det var vel fint var det ikke

Og tur i skogen

Du verden hvor mange spørsmål den lille kroppen din rommet

Om himmel og jord og alle småkryp

Du tok dem opp og studerte dem nøye, før du forsiktig satte dem ned igjen

Så vinket du ha det bra til dem

Ja, du var en elskelig liten sjel, men også en krutt-tønne som eksploderte hvis noen ertet deg

Da satte du hendene i siden og ropte ut

Og ble du sint nok, gråt du og sprang og gjemte deg

Da var du så inderlig fornærmet

Særlig håret ditt var et irritasjonsmoment, hvis noen ertet deg med det

Da var lunta ekstra kort

Derfor var også det et gjennomgangstema for de som ville terge deg

 

Og så leste vi eventyr

Du satt på fanget eller ved siden av meg, med katten ved din side

Ofte var det vanskelig å lese fordi du også da måtte stille spørsmål

Du likte å ha noe å tvinne på mens du hørte på, hvis du ikke hadde pus der

Jeg håper du kjenner kjærlighetenergien når jeg er rundt deg

Jeg stryker deg over kinnet, kjenner du det

Og så napper jeg deg litt i håret, for fortsatt er det litt moro å erte deg

Lev livet ditt jenta mi, lev livet ditt

Fyll hver dag med glede

Jeg sender deg all min kjærlighet

I all evighet du og jeg

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg