Kikerter og svineknoke-suppe

Kroppen fortalte meg her om dagen at nå ville den ha kikerter.

Det fikk den.

Kikerter sa stemmen, ja og litt grønnkål, og lammelårsrester og litt til

Likevel var den ikke fornøyd, den ville ha mer.

 

 

Da måtte jeg ned i fryseren og hente en svineknoke jeg hadde kjøpt, utgått dato pris.

Den la jeg i vann, for det gjorde vi i “gamle” dager.

Vel, den var ikke så salt, så kanskje kunne jeg droppet det.

 

 

Kikerter hadde jeg også lagt i vann.

Jeg hadde to løk, 3 gulrøtter, 1/2 kålrot, en bit selleri og en pastinakk.

Knoken fikk koke i nesten to timer før jeg hadde i ertene.

 


Jeg tømte vannet av kikertene og hadde de i sammen med kjøttet og lot det trekke ca 35 min.

 

Grønnsakene hadde jeg kuttet og de fikk bli med til de var møre, sammen med noen strimler bacon.

Pepper, salt, timian og gastromat

 

Kjempegod mat og nok til flere dager.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg