Kanskje trenger jeg ikke flere rom

 

Kanskje trenger jeg ikke flere rom

Bare det virkelige rommet

Det som rommer den virkelige meg

Hvorfor higer vi hele tiden etter så mye

Hvorfor kan vi ikke finne fred i oss selv

I det vi er akkurat nå

 

Hele tiden strekker vi oss ut i verden

Nye mål, nye bragder, få vise hva vi mestrer

Men hva hvis det er nok bare å være

Hver og en av oss, en liten transformator for energi

Summ, summ, vi surrer rundt og sender ut til våre medmennesker

Vi når dem i tankene

Kjærlighet, høyfrekvent energi, sendes ut

Summ, summm, kjenner du jeg tenker på deg

Jeg tenker på edderkoppen som spinner sitt nett

Hver natt på samme sted

Om og om igjen, gjør han jobben sin

Han stiller ikke spørsmålstegn til oppgaven sin

Han prøver ikke å nå nye mål

Nei, hvis mulig, spinner han nettet på nytt på samme sted hver gang

Bare legg merke til det

Når du kommer ut om morgenen, ser du at i løpet av natten, har har spunnet et nytt

Kanskje kan jeg også være sånn

 

Kan jeg akseptere at det å være meg er nok

Ikke måle meg selv i hva jeg gjør eller hvor mye jeg gjør

Bare være meg

Akkurat her jeg er

Ja jeg vet ikke jeg om edderkopper møtes

Jeg har behov for menneskelig kontakt

Kontakt med likesinnede

Men jeg ønsker å være tilfreds med å bare være meg

Uten tanke for alt jeg ikke får til

Bare være i meg selv, uten bekymringer, uten stress, uten higen etter noe mer

Være i mitt indre rom

Jeg vil at det skal være nok

Og hvem bestemmer det

Jo, det er jo jeg

I dag

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg