Jeg tror jeg må ansette sekretær

 

Jeg tror jeg må ansette sekretær.

En svindelsekretær.

Man har jo full jobb med å avvise svindel.

Det hagler inn på mai, selv om man rapporterer aldri så mye.

På Facebook her om dagen kom det en drøss av svindelreklamer fra fake butikker.

Type Gardermoen selger bagasje for kr 16,-

Og har dere sett de reklamene med tekst om et ektepar som nå legger ned firmaet og selger ut alt?

En gjenganger. Puslespill, klær, væsker, samme tekst, men ulike navn på butikker.

Og i går fikk jeg denne sms-en, på bildet.

Tror dere jeg ville blitt rik?

Og telefonen ringte fra ukjent nummer.

Jeg må ta de, for folk ringer jo for healing og ord.

Men da var det en automatisk melding om at de hadde fått et oppgjør fra Klarna på 299 øyro.

Først lo jeg godt og tenkte vi har kroner, ikke ører, men det gikk opp et lys.

De prøvde nok å si euro men fikk det ikke helt til.

Men jeg er ikke lett å lure, for jeg tror ikke på noe.

Snakket nettopp med ei som hadde gitt opp tlf nummeret sitt i messenger og blitt hacket.

Gi aldri noen nummeret ditt,  når de spør i messenger, selv om det er venner.

Ring dem heller og fortelle om meldingen du har fått og rapporter til Facebook.

Og lag deg tofaktorlogging på Facebook så er det vanskeligere å hacke den.

Og ikke klikk på linker. Alke viktige nettsider, som bank og altinn, henviser til siden sin, de sender ikke link.

Og hak av for at kun du ser vennelisten din, så finner de ingen å sende noe til.

Trygg blir vi aldri for svindel, men fint å være forsiktig.

Men jeg må vel være sekretær selv, ingen ansettelser.

Men jeg var litt flink i går.

Jeg fikk lagd arrangement om nye meditasjonskvelder.

Vil du være med, så er det bare å si fra.

 

Meditasjonskvelder Lillasjel høst 24

Tirsdager 15.10, 22.10, 29.10 og 05.11

Tidspunkt 19.00. Varighet 50-60 minutt

Tema

Lær å meditere

Enkle, korte øvelser

Inklusiv healing

For nybegynnere eller andre som vil ha enkle, korte øvelser for å lære seg å finne ro i hverdagen.

Jeg melder inn i egen gruppe ved påmelding.

Navn på gruppa Meditasjonskvelder Lillasjel høst 24

Jeg sender live i gruppa, men øvelsene kan ses så ofte du vil, så fremt ikke fb finner på noe nytt og fjerner noe.

Påmelding Vipps kr 400,- til 99467178

Mariann Sæther Tokle

Ps. Vi må være fbvenner så jeg kan bruke messenger for å sende link til gruppa.

Middag i går var stekt blandaball, potet og bacon med kålrotstappe.

Før var det håpløst å fryse potet, for den blir vassfylt og ekkel.

Likedan med blandaball, for der er jo halve potet, 50/50 potet og fisk.

Men når du steker det i airfryeren, blir det nydelig.

Til og med gubben skrøt av maten, uten å bli spurt til og med.

 

 

Gubben er ute på oppdrag denne uken og jeg er alene.

Da passer det fint med Lillasjelarbeid og lesing.

Det har blitt mye healing denne uken, i ulike former og det har gitt meg ro.

Jeg er nemlig mest opptatt av det som enda ikke har skjedd, istedetfor å ta dagen som den kommer.

Det er som om jeg er livredd for ikke å ha nok aktivitet og jeg vet det er bare tull.

Å roe ned og ta livet som det kommer, er ikke det enkleste å lære, når man har en kropp som er superaktiv på innsiden.

Men jeg fikk med meg en zoomsending også.

Hver onsdag kan man logge seg på denne linken og få være med å sitte i kraften av energiene.

Dette er Matthew Smith, en av lærerne som er på kurset jeg skal på i oktober.

Jeg tenkte for meg selv der jeg satt at gurimalla så mange som ikke vet hvor deilig det er, når du kjenner kraften av energiene rundt deg.

Du presses ned i stolen og kjenner hvordan alt slipper taket og du blir bare salig.

Det er gratis, bare å koble seg opp.

Lurt å være litt tidlig ute med å koble opp for han stenger rommet etter at han har begynt.

Koble opp og så vente til han dukker opp på skjermen.

Anbefales som gratis healing.

 

Jeg fikk også funnet roen til å lese i går.

Caroline Säfstrand, La meg fortelle alt.

Omtale skrevet om denne nydelige romanen.

Så leste jeg ut denne. Et leseeventyr var det rett og slett. Herlig.

Den må få omtale. Kanskje i dag eller hvis ikke i morgen.

Så begynte jeg på denne og jeg humret for meg selv, allerede på første siden, selv om temaet er alvorlig, nemlig døden.

Det handler om ei dame som sitter ved dødsleiet til de som ikke har noen andre der.

Jeg har lest bare  50 sider så langt, men er egentlig allerede hektet, så jeg tror jeg ikke greier å vente til kvelden.

Jeg leser jo ofte krim på dagen, roligere bøker om kvelden.

Influenseren av Helge Thime-Iversen er egentlig den som står for tur…..men..

Vi får se utover dagen.

Gubben sukker litt oppgitt over det bordet mitt.

Vel, vel, jeg forstår han, men jeg bor liksom midt oppi alt.

Jeg må ha det rundt meg, til inspirasjon, kan ikke være for strøkent.

Men det er kanskje en gylden middelvei?

Bildet av rotet ga meg inspirasjon til å rydde litt før lunsj.

Brødskiva med varmrøkt laks og smoothien min, tåler å vente litt.

Her er kokebøkene jeg vil utforske mer av utover høsten.

 


Fra omslaget! Quanto basta betyr omtrent så mye som trengs, så mye du vil eller det du synes er nok. Med det utgangspunktet lærer Oliver Ingrosso deg sine beste teknikker og metoder for å lage god, autentisk italiensk mat. Her finner du ikke eksakte mengdeangivelser, men lærer å stole på din egen smak. Velg mellom klassiske pastaretter, familien Ingrossos favoritter, retter du slenger sammen på en halvtime eller solid langtidskokt mat. I Olivers kjøkken står smakskombinasjoner og råvarer i fokus. Smak ofte og stol på magefølelsen, så blir det bra! Buon appetito!

 

Og så er denne på vei til meg også.

Fra midten av oktober og utover vinteren blir jeg mye hjemme…. Tror jeg.

Da må jeg jo å ha noe å kose meg med.

testing av kokebøker er gøy, synes jeg.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg