Jeg tror jeg får det jeg ønsker meg.

Jeg tror jeg får det jeg ønsker meg.

Det vil si, hvis det er bra for meg og samtidig meningen i forhold til min livsoppgave.

Så sier du kanskje: Men du er jo ikke frisk, du har begrensninger.

Ja det har jeg, men samtidig er jeg svært heldig.

Jeg har ikke smerter, det er ikke dødelig, jeg har mange muligheter.

Det kan være for at jeg skal kunne gjøre det jeg gjør, være der for andre med ord og healing.

Det visste jeg jo ikke for mange år siden.

Jeg er mye lykkeligere nå enn jeg var den gangen.

Hva jeg ville vært om jeg hadde et travelt karriereliv, ja det vet jeg jo ikke.

Men jeg har funnet en mening i det jeg har.

Og jeg er svært takknemlig for at mine begrensninger er små.

Og jeg sier slett ikke at det jeg skriver, vil føles riktig for alle.

Så skal jeg fortelle hvordan jeg jobber.

Jeg jobber med tankene mine for å skape det jeg ønsker meg.

Når jeg skulle ta vaksine nå, sa hodet mitt at det er helt ukomplisert.

Selv om jeg egentlig ikke liker vaksiner.

Først tenkte jeg at det blir nok vanskelig å få den tidsnok.

Jeg sa derfor ut i luften her en dag at jeg ønsker å få vaksine så jeg er fullvaksinert før sommeren.

Jeg vil nemlig svært svært gjerne reise.

(Det tror jeg nemlig er en del av min livsoppgave, reise rundt i verden og spinne mitt eget energinett)

Så leste jeg i avisa at nå var de klar for gruppe 4 og 5, jeg er i gruppe 5.

Deretter ringte jeg legesenteret før helga og sa at hvis dere avbestilling, kan jeg komme på kort varsel.

I går ringte de, kunne jeg komme?

Ja sa jeg, kommer med en gang.

Det rareste er da:

Onsdager kommer 12 åringen til bestemor og får middag før trening. Jeg hadde akkurat skrellet potet og satt på plata når han roper at telefonen min runger. Den var på lydløs og hadde ikke han vært det, ville jeg ikke hørt det.

Jeg skulle lage pølse og stappe. Akkurat det hadde han fortalt at han hadde lært å lage på skolen.Han tok derfor over middagslaging. Han ringte til sin far og fortalte at han fikset middag så alt var i boks.
Jeg kom hjem akkurat tidsnok til finsmaking.
Det kunne ikke blitt mer perfekt.

 

Flere eksempler på bestilling og levering

Ei venninne sier på jobb. Jeg skulle hatt en panelovn her. Et par timer senere kommer det en fra lageret og spør om hun kunne ha bruk for en panelovn.
Jeg ber om oppholdsvær hvis jeg må ut når det regner. Da sier jeg la det bli så fint vær som mulig mens jeg er ute. Funker ihvertfall 90 %av gangene.

Parkeringsplass “bestiller” jeg alltid. Uansett hvor fullt det er, ordner det seg.

 

I venneflokken har de nå begynt å si at vi har med oss Mariann så da går alt bra.

Når vi kom til granca en gang, var det streik. Folk ventet på bagasje. Det var stinn brakke i bagasjehallene. Vi fikk vår med en gang. Samme når vi skulle dra. Akkurat i det vi skal sjekke inn, går køen unna.

Vi lander i Ålesund. Flyplassen har vært stengt før vi kom og etter at vi hadde landet. En gang i Molde ble ferga innstilt etter at vi hadde kjørt av.

Nå sist landet vi 2 timer før flyplassen var stengt av sandstorm og hjem igjen kom vi jo akkurat i tide før virus og folk måtte sitte på hotellrommet. Vi hadde 1,5 dag karantene.

Flyet var forsinket når vi skulle på cruise fra Barcelona. Takket være at vi hadde bestilt full pakke, med transport, ventet de på oss, satte oss i en taxi og vi var på skipet 10 min før avgang.

Hjem fra England, forsinket, spurte meg frem i passkø og nådde toget med 7 min 😀

Ja og den gangen vi var forsinket fra granca og de ba oss skynde oss å boarde, for hvis de ikke fikk lettet innen kort tid måtte de inn med nytt mannskap pga arbeidstiden deres ikke skulle bli for lang i forhold til reglene.

Fra Kreta gikk flyet en time tidligere enn det skulle og vi sparte den timen når vi skulle kjøre hjem. De gikk rundt på flyplassen og hentet oss for alle var kommet 🙂(liten avgangshall for den var under oppussing)

 

Er du i en konflikt, ikke fokuser på utfordringene i konflikten men bestill at alt går på best mulig måte. Det betyr ikke bestandig at det blir slik du ønsket, men at det løser seg best mulig for din løsning var kanskje ikke den beste.

Hvis du fokuserer negativt på noe og grubler og er full av bekymring, ja da gir du de energiene styrke.

Hvis jeg ønsker meg ferietur og det ikke blir, da blir jeg ikke så skuffet fordi jeg er sikker på at det var ikke meningen av en eller annen årsak jeg ikke ser.

Bekymrer du deg for barna som er ute på vift, se for deg at alt går strålende og de kommer lykkelig hjem.

 

Gi energi til det du vil ha.

Om du ikke tror meg så prøv å øve.

Endre tankene dine.

Det vil også gjøre godt for kroppen.

De gode følelsene setter nemlig i gang gode prosesser.

Vi vil føle oss bedre.

Dette lever jeg etter, stort sett hele tiden.

Fordi det gjør meg godt.

I dag

 

2 kommentarer
    1. Kjempefint skrevet og forklart. Hvis man sprer dårlig energi mottar man også dårlig energi tilbake.

      Jeg prøver å være bevisst på dette når jeg går turer at jeg smiler til den/de som kommer i mot. De smiler tilbake.

      Positivitet møter positivitet. Så enkelt er det.

      Ønsker deg en kjempefin torsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg