Jeg tror at jeg er kommet til jorden for å erfare å være menneske

 

Jeg har min tro

Jeg tror at jeg er kommet til jorden for å erfare å være menneske

Når jeg så drar herfra igjen drar jeg inn i lyset igjen

Det å være menneske er ikke bare solskinn og glede

Vi her et bredt følelsesregister både av det gode og det smertefulle

Å lære å være et menneske innebærer mange oppgaver og mye å erfare

Alle som har vært igjennom tunge tider sier jo at det har gjort noe med dem, gjort dem sterkere

Er det ikke det livet går ut på skal tro

Vi skal lære hvordan det kjennes ut

Gleden,  sorgen, håpet,smerten, latteren, lidelsen, takknemligheten,lykken,skuffelsen, sårheten,håpet,

Og for ikke å snakke om kjærligheten

Kjærligheten til medmennesket

For meg er kanskje den spiituelle opplevelsen med det å være sjel til sjel med mennesker, det aller største

Det å kjenne inni deg at dette er et menneske du er knyttet til

Et menneske du er glad i, selv om dere kanskje  aldri har møttes, i dette livet

Vi som bruker ordene, vi opplever dette hver dag, flere kommer med sine ord til samme tema på samme tid

Det  kan vel ikke være tilfeldig hver gang

Vi leser mye mer tankene til hverandre enn vi gjorde før

Du tror kanskje ikke på det, men jeg tror

Det betyr ikke at noen skal være redd jeg vet hva de tenker,det er ikke sånn det fungerer

Hvis begge vil, kan man gi hverandre informasjon, uten å se hverandre, uten å snakke sammen, man bare vet

Man vet bare inni seg at sånn er det

 

Det er mye snakk om oppstigningen i det spirituelle miljøeet i dag

Vi har jo vært tvangsforet med dommedagsprofetier men vi har vel alle skjønt nå at det blir det ikke

Endringen kommer over tid, over generasjoner, og til det bedre

Vi går inn i en tid der vi vil tenke annerledes enn i dag, vi vil bruke sansene våre mer

Vi vil ta i bruk mer av de evnene som har ligget brakk

Det var en som sa så fint at maskineriet har ligget brakk noen år, og nå må vi smøre noen ledd og få det til å gå knirkefritt igjen

Vi merker på kroppen at energiene stiger

Vi merker vi åpner opp

Før var det de som var tidlig ute, som bestandig har vært åpne, som gikk i bresjen

Nå kommer vi etter en etter en

Det er fint

Det er rett og slett vidunderlig vakkert

Likevel er vi mennesker

Vi rommer så mye, derav følelser, sykdommer, lidelser

Jeg tror jo at det vi sender ut får vi i mangfold tilbake

Vi kan derfor ikke fokusere på lidelsen og smerten vi ser rundt oss i verden

Vi må gi fokus til det gode

Det betyr slett ikke at vi kan ignorere det som ikke er bra

Vi kan ikke stikke hodet i jorda og late som om alt er solskinn og glede

 

 

Men……..

Vi trenger ikke å ta inn i kroppen vår lidelse og negativitet

Vi kan heller spre gode energier til det som ikke er bra

Alle healere bør fokusere på klientens velvære, ikke hva vedkommende sier feiler dem

Det er ikke opp til en healer å diagnostisere eller fokusere på feil i en kropp

En healer styrer ikke hvor healingen skal gå i kroppen, hvordan den skal bearbeides og hva som skjer

Selv om du ikke føler du kan heale, så kan du det

Hver en tanke du sender ut,har en misjon

Hver gang du ønsker noen alt godt, så sender  du healing

Det er ikke vanskeligere enn det

Jo mer du gjør det, jo sterkere blir effekten av tankene dine

Vi snakker mye om varme hender, men man trenger ikke bruke hendene for å heale

Man bruker kroppen som en jording, en transformator for energiene til å nå andre på samme jordklode

Det er kanskje litt vanskelig å forstå, men egentlig ganske enkelt

Energiene går i bølger, akkurat som lyd og lys

 

Vi har egentlig all visdommen i oss

Vi kan hente ned alt vi trenger, om vi er åpne nok

Det er bare noen ganger så vanskelig å se og finne den

Det er lettere å se den hos andre

Vi blokkerer oss selv på et vis

Det er da det er så fint å se hvordan det vi skal lære kommer dalende ned til oss

Noen ganger fra en venn, noen ganger i en film, noen ganger i en bok, eller fra en du er uenig med

Jeg bruker å si at det er de jeg er uenig med, som lærer meg mest

Jeg kan nemlig skifte mening, finne ut at jeg har lurt meg selv, eller jeg kan gjøre det motsatte av det gode rådet jeg nettopp fikk

For å lære trenger jeg å være åpen for de kanaler som kan lære meg noe

De daler ofte ned foran nesen min som personer

Ofte ser jeg ikke hva som ligger rett foran nesen min

Det gjør ikke noe for da får jeg det igjen

Og igjen

Og igjen

Er det lærdom jeg skal ha, da kommer det igjen og igjen helt til jeg har våknet opp

Det er fint

Jeg er litt treg innimellom så det kan ta tid

Men når jeg da våkner opp, ja da viser det seg hver gang at tiden var helt riktig likevel

 

 

Kjære medmennsker

Sett pris på de du har rundt deg

Sett pris også på de du ikke liker

Alle er der for å lære deg noe

Noen skal du lære at du skal forlate

Noen skal du trykke nærmere inn til hjertet

Noen kommer og går nesten i samme øyeblikk

Vi er avhengig av hverandre

Vi henger sammen i energiene om vi liker det eller ei

La oss sørge for at det er de gode energiene som råder

Send ut gode tanker

I dag

4 kommentarer
    1. Wow – du skriv fint 😍 Nesten som om du skriv mine tanker! Satt og googlet loven om tiltrekning for å finna norske blogger med dette temaet, og så kom eg over bloggen din. Her var mykje fint (uten at eg har fått lest alt altså 😅). Spesielt denne teksten traff meg veldig. Tusen takk ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg