Jeg føler meg som en fugl i bur

 

Jeg føler meg som en fugl i bur

innestengt

Jeg synger de vakreste toner

Til alle som vil høre

Men jeg når bare de som oppsøker meg

I buret mitt

Jeg vil nå flere

Jeg vil være fri til å fly ut

Jeg vil kvitre mine sanger ut i luften

Til alle jeg kan nå med mine toner

Men når buret er stengt er jeg ikke fri til å gjøre det

 

Av og til slipper jeg ut

Jeg får fly en runde

Jeg kan nyte friheten

Det er slitsomt å være liten fugl når man er vant til å ha et begrenset område å fly på

Plutselig flyr man for høyt eller for langt

Den lille fuglen blir da veldig sliten

Den vil tilbake til buret sitt der den kan hvile seg

 

Men mest av alt ønsker den seg friheten

Frihet til å fly så høyt og langt den ønsker

Et åpent bur fylt av muligheter

Da kan den øve på å fly høyt

Den kan øve på å fly langt

Den kan øve på mange nye sanger

Den lille fuglen har et sterkt ønske om å få slippe ut av buret

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg