Jeg føler meg hudløs

 

Av og til føler jeg meg hudløs

Naken

Lag for lag skrelles jeg

Som en appelsin

Det er bare at så snart jeg får av et lag, ja da dukker et nytt opp under

Likevel er det som om jeg krymper for hvert lag

Som om for hvert lag som skrelles av, avdukes det et nytt

Kanskje som en sånn russisk Babusha dukke

Når du åpner en, ja da dukker det opp en ny

Av og til føler jeg meg som en sånn dukke

Men jeg blir ikke mindre og mindre

 

Jeg føler jeg krymper, at jeg mister noe, men jeg gjør ikke det

Jeg blir større, jeg fyller mer ut meg selv

Jeg blir den jeg er ment til å være

De lagene som skrelles av, er følelser

Følelser og opplevelser

Av den typen jeg ikke ønsker noe mer

Nedlatenhet, kritikk, sorg, dårlig selvfølelse

Det er det som skrelles av

Lag for lag for lag

Men i det det pågår, føler meg seg litt hudløs

Det tar tid å lære seg selv å kjenne

Mellom lagene

Hvem er jeg nå

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg