Jeg elsker å være i flyt

 

Jeg elsker å være i flyt

Når alt bare legger seg til rette foran meg

Det er da jeg lettest finner min indre ro

Jeg er ikke så glad i overakelser

Jo gledelige nyheter selvfølgelig

Men ellers liker jeg å vite, å ha kontroll og så å kunne glede meg

Hvis noen vil overraske meg med et besøk eller et selskap, vil jeg sitte igjen med følelsen av å være lurt

At noen har holdt tilbake sannheten for meg

Og minsket gleden

Det å kunne glede seg til det som kommer

Ja jeg er litt rar sånn

Min mor sa at jeg måtte ikke glede meg til noe

Da blir jeg så skuffet sa hun, hvis det ikke blir

Slikt tull sier jeg

Gleden er jo det aller beste

Å glede seg til noen kommer på besøk, til en feiring, til en reise

Det er jo så viktig

Dessuten tror jo jeg at da sender jeg tanker ut som gjør at ting sjelden går i vasken

Og hvis de skulle gjøre det, ja da forstår jeg at det var ikke meningen

 

Av og til kommer en dump i den flyten min

Da har jeg lett for å falle

Tankene kverner og det kommer en klump i magen

Og da mener jeg ikke om noe av det jeg gleder meg til, ikke blir

Men uforutsette, ubehagelige ting

Som at noen har misforstått meg eller ikke ser at jeg mener det godt

Jeg liker å ha fred

Jeg liker å flyte gjennom dagene med et smil om munnen

Da glemmer jeg tårer og tunge tanker og vonde dager

Akkurat nå har det humpet litt, men føler veien blir jevnere igjen

Slik at alt går på skinner

I min lille fredelige verden

Jeg har fokus på at nå legges der ny asfalt

Det er bare en liten dump igjen som skal fylles

Før jeg flyter videre

I dag

 

6 kommentarer
    1. Så fantastisk god skrevet og så gjenkjennbart for meg – fordi jeg tenker akkurat som deg og føler det samme.
      Veldig kjekt å les alt du skriver <3
      Ønske deg en kjempe fin dag i lys og kjærlighet 🙂

    2. Liker også den flytfølelsen ..men det er som regel ett eller annet å “bekymre”seg for etter man blir voksen.. men heldigvis mye å glede seg over også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg