Hva tror dere egentlig om meg?

 

Ja, nå mener jeg ikke at dere skal svare noe på det, for det er ikke det jeg er ute etter

En del av de som leser bloggen min tror at jeg er det jeg skriver

Jo, en del er jo det, det som handler om meg selv

Men det er faktisk ikke bestandig jeg ser meg selv heller

Av og til har man skjulte agendaer man ikke ser

Greier du ærlig og oppriktig å se deg selv

Jeg gjør det ikke

Noen ganger må jeg innse at jeg er ute etter noe som jeg ikke så i utgangspunktet

Jeg trodde egentlig at jeg var ferdig med den tiden i livet hvor jeg higet etter oppmerksomhet

Men er jeg det

Jeg likte å spille revy

Jeg likte å høre folk i salen le av det jeg gjorde

Jeg elsker å få positiv oppmerksomhet etterpå, at jeg hadde gjort det bra

Man håper på bilde i avisen med gode tilbakemeldinger

Er jeg da ferdig med å elske oppmerksomhet

Stikk fingeren i jorda frue

Og så er det blogging

Når du blogger, håper du vel at noen skal lese det du skriver

Du kan jo si at du gjør det for egen del og noen gjør kanskje det

Jeg må innrømme at jeg håper noen leser det jeg skriver

Jeg stoler på at det jeg skriver er ment å være for den som plukker det opp

Noen venner av meg tror jeg forventer at de skal lese det jeg skriver

Men hvorfor i all verden skulle jeg forvente det

Jeg kan da ikke pålegge noen å lese noe som helst

Jeg liker de vennene jeg har som sier at de gidder ikke lese det, for ikke er de interessert i det jeg skriver og ikke orker de at jeg skal være så formanende

Da vet jeg at de er ærlige

Jeg er ikke ute etter at alle skal være enig med meg

Jeg håper å inspirere noen til å tenke selv

Jeg har masse ord og masse formaninger

Jeg er belærende og kritisk

Det betyr slett ikke at jeg er alt det jeg skriver om eller greier alt

Jeg gjør ikke alt perfekt

Det kan de skrive under på alle som har meg rundt seg real life

 

Det var en som  var så skuffet over meg, for jeg var ikke sånn som han trodde

Han trodde jeg var så medmenneskelig og snill og god

Jeg skriver jo så mye fint

Jeg måtte vel forstå hvordan han hadde det

Hvor feil kan man ta

Stakkar hvor skuffet han ble

Hvis det er flere som tror jeg er bare snill og god, så må jeg nok skuffe dere

Jo da, jeg kan nok være snill, men jeg kan også være en bitch

Jeg er som enhver annet menneske som går i to sko

Jeg har mine svake og mine sterke sider

Noen ganger har jeg rett

Noen ganger har jeg feil

Det betyr ikke at jeg ikke ser hvordan ting burde vært gjort

Jeg kan bruke masse ord og tanker for å betrakte ting for å se hvordan ting henger sammen

Hvordan vi mennesker reagerer i ulike situasjoner

Hvorfor reagerer du når jeg sier bø med å blir redd,  mens kompisen din ler

Jo, dere har forskjellig bakgrunn og forskjellige opplevelser som former dere

Det har vi alle

 

Ja, jeg har nok ordene

Mange ganger har jeg så mange ord at de kveler folk

Ofte kan jeg vite hvordan ting bør gjøres ideelt sett

Men jeg forventer ikke at noen skal klare å gjøre alt perfekt

Jeg forventer faktisk ikke noe av noen

Det kan ingen

Tror dere virkelig at de store guruene som alle ser opp til, er noen engler hjemme hos barn og ektefelle

Nope, det er de nok ikke

Mange higer etter å møte kjendiser, ser opp til dem som guder

Ja, tror dere de er så mye hyggeligere enn oss andre

De går igjennom skilsmisser og er utro og oppfører seg dritt innimellom de også, akkurat som oss andre

De er mennesker som deg og meg

Greier du å se deg selv?

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg