Hurra, da er ferien i boks, Norwegian Breakaway, denne gang

 

 

Ja som alle sikkert nå har funnet ut, så er vi reisegal og glad, her i huset.

Vi lever og ånder for opplevelser og bevegelse og nye inntrykk.

Jeg sparer gjerne inn på det aller meste for å kunne bruke det vi tjener, les det gubben tjener, på reiser.

Denne sommeren var vi usikker.

Vi elsker jo cruise, men cruiseprisene har steget, sikkert pga av at etterspørselen har økt.

Før tok vi gjerne til takke med en innvendig lugar, men nå er vi blitt bortskjemt.

 

I markedsføringen heter det at det er viktig å skape et behov hos kunden.

Ja, det er nettopp det som har skjedd.

Vi har hatt balkong og drikkepakke noen ganger og det å unnvære noe, som man har fått smaken på, det er vanskelig.

Vi snakket derfor om å hoppe på en vanlig chartertur eller faktisk bestille innvendig, for å komme oss avsted.

Men så kommer junior og frister oss med en tur sammen med dem.

Og den fristelsen greide vi ikke å stå imot.

 

Vi drar til Miami.

I desember dro vi fra Fort Lauderdale og det skal vi også i desember.

Det er grunnen til at vi ønsket et rimeligere alternativ i sommer.

Den turen ble booket på Celebrity Reflection, siste dag på cruiset i desember og var overkommelig i pris.

Men først nå juli og vi skal da være i Miami, 4 netter.

Det er nok da det oser blårøyk av dollaren, for der er det dyrt.

Og tro det eller ei, men jeg kan faktisk være ganske så sparsom og gjerrig.

Det er nok derfor vi kan tillate oss disse reisene.

 

 

 

Her er hotellet vi skal bo på, South Seas.

Oppdaget at det er ikke balkonger på hotellet, så jeg får ligge her ute på solsengene, når vi ikke er på fargen.

Vi skal til Key West har junior bestemt, så det blir nok spennende med en overnervøs mor i baksetet.

Hotell i dette området er veldig dyrt, ofte uten frokost, men her er det frokostbuffe, selv om vi nok ikke får det vi i Norge forventer med frokostbuffe, så blir vi vel mett tenker jeg.

Flyreisen er det som blir dyrest, en formue, midt i juli.

Når man først har fått gått ombord på skipet, bruker man jo nesten ikke penger.

All mat, drikke og aktiviteter er jo inklusiv.

Vi kjøpte drikkepakke og noen minutter Internett, for 99 euro.

De sparsomme minuttene må jeg bruke på bloggingen, så gubben stakkar han får nok ikke logget på en gang.

Jeg må jo dokumentere turen, reisebrevene er jo en del av moroa.

Det går nok noen kroner når vi er i land. Jeg må sjekke hvilke utflukter som er tilgjengelig, om det er noe jeg absolutt må få med meg.

 

 

Vi skal innom fire havner på en uke.

Sommeren er egentlig lavsesong i Karibien, for det kan være uvær.

Men dere kjenner meg, jeg bestiller finvær og forventer å få det.

Og blir det uvær, kan det jo bli spennende blogginnlegg.

På 16 cruise har jeg enda ikke sett en sjøsyk person.

Det vugger ikke på disse skipene, særlig ikke de nyeste, for de har gode stabilisatorer.

Vi har jo vært mest i Middelhavet og der er det rolig, men vi hadde ikke høy sjø når vi var i Karibien i vinter heller, så vi krysser fingre.

Jeg er jo egentlig en person som blir sjøsyk når jeg ser dn robåt gynge.

 

 

Reiseruten:

7-Day Western Caribbean from Miami – Fly & Cruise

Day Cruise Ports Arrive Depart
Sun Miami, Florida (EMBARK) 4:00 pm
Mon At Sea
Tue Roatan, Bay Islands, Honduras 10:00 am 6:00 pm
Wed Harvest Caye, Belize 8:00 am 5:00 pm
Thu Costa Maya, Mexico 8:00 am 5:00 pm
Fri Cozumel, Mexico 8:00 am 5:00 pm
Sat At Sea
Sun Miami, Florida (DISEMBARK) 7:00 am

 

https://www.ncl.com/fr/en/cruise-ship/breakaway

 

Jeg har bestilt cruiset hos Cruise & Travel. Vi sjekket frem og tilbake alle reiseselskap og kom frem til at alle egentlig hadde samme pris. Hos noen måtte man legge til tips, noen hadde ikke med  bagasje, selv de som sa det var gratis drikkepakke, endte opp på samme pris som de andre. Derfor var det Tove hos  Cruise & Travel som vant vår bestilling. Fly og hotell har vi booket selv denne gang. Ofte kan et lite cruisereisebyrå være det beste for man får god, personlig service, man er ikke kun et bookingnummer.

https://www.facebook.com/cruiseogtravel/

Nå må jeg snart finne frem stabelen med bøker, for det er jo halve gleden.

Hver gang jeg ser bokstabelen, går gleden gjennom meg, glede og takknemlighet.

Tenk at jeg som aldri fikk reise noen steder i hele oppveksten, nå flyr rundt omkring flere ganger i året.

Det er en drøm som går i oppfyllelse og som jeg ikke tar for gitt.

Vi kjenner ikke morgendagen så vi utsetter ikke noe vi kan gjøre nå.

Så får heller andre ting vente, som vi ikke er så opptatt av.

Denne gangen reiser vi jo sammen med bibliotekaren vår, han som bruker å plassere bøkene i hylla.

Men det blir nok ikke så mye lest, når det ikke er bare oss gamlinger,

Men 10 dager, to lange flyturer, tja, da må vi jo ha 10 eller?

Stor glede i heimen

I dag

 

ps. Er ikke helt sikker på om jeg greier å ta med bare 10, Det blir ikke lest så mange, men det er luksusen ved å kunne velge.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg