Høsten har flyttet inn i hodet mitt 

 

 

Greier du å bare være

Ikke tenke fremover

Ikke tenke bakover

Ikke planlegge, ikke undres, ikke irritere deg

Bare være tilstede i det du gjør

Akkurat nå

 

Hvorfor skal det være så vanskelig

Ikke en gang når jeg ser tv, gjør jeg kun det

Nei da strikker jeg, spiller på iPaden eller chatter med noen

Sitter jeg på balkongen, kan jeg ikke bare sitte og se rett frem

Hvis gubben gjør det, lurer jeg på hva i all verden grubler han på

Ikke noe, sier han

Det går ikke an, svarer jeg

Mitt hode vet ikke hva ikke noe er for noe

 

Høsten har flyttet inn i hodet mitt

Overgangen fra lys til mørke, tukler med både energinivå og hormoner

I den overgangen blir man lett nedstemt

Til kroppen igjen har stabilisert seg

Rart dette hvordan kroppen reagerer på svingninger

Så nå tenker jeg på idiotiske ting som jeg har å gjøre, flere måneder frem i tid

Små ting som er bagateller

Jeg finner alltids noe som kan trekke meg ned

Så kjefter jeg på meg selv, sitte sånn å sutre du som har det så bra på alle vis

 

Men da hører jeg inni meg, hva har du lært om dette med å kjefte

Det vil ikke hjelpe deg

Aksepter at slik er det akkurat nå

Kjenn etter hvordan det kjennes ut

Det er ikke farlig, bare ubehagelig

Ubehagelig, ja det takler du

Ja, jeg gjør det

Tror jeg leser litt

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg