Hjelp, hvor er fjernkontrollen. Jeg må få skrudd av.

Jeg leter etter fjernkontrollen.

Hjelp meg da.

Vær så snill.

Det er helt ok å ha sanger man liker bedre enn andre.

Det har vel alle.

Men når de tar over hjernen din, da er det slitsomt.

Da er det nesten så sangen blir ødelagt.

 

Gubben har fjernkontroll han.

En sånn skru av knapp.

Han har også mute.

Han kan stenge ute det han ikke vil høre.

Han sitter på stua med radioen på.

Jeg sitter på leserommet og hører hans radio.

Hørte du hva de sa roper jeg.

Nei ikke hørte han hva de sa på radioen enda han sitter to meter fra.

Og ikke hørte han hva jeg ropte.

Og vi er omtrent like tunghørte.

Men da kunne jeg gjengi det de sa på radioen.

Jeg hører jo alt jeg ikke vil høre.

Han påstår han hører det han vil høre og stenger resten ute.

Ja ikke forstår jeg hvorfor han da spør om det jeg sa for en time siden.

 

Ja slik er det i gamle ekteskap men jeg ønsker meg evnen til å slå av.

De siste dagene har det vært veldig slitsomt, ja nesten en hel uke.

De samme strofene om og om igjen.

Jeg prøver alle tenkelige keep.

Ser for meg et stoppskilt hver gang sangen dukker opp.(ca annenhver minutt)

Jeg visualiserer at jeg tar av plata, slik vi gjorde med lp-plater.

Jeg må prøve å bytte den ut med noe annet.

Jeg vil ut og reise igjen kanskje.

Da visualiserer jeg det jeg ønsker meg.

Reise er egentlig nok.

Reise Roma kan jeg si hver gang sangen dukker opp.

Å ha en høysensitiv hjerne kan være noe herk.

Men det kan være fint også så jeg vil ikke bytte den ut.

Det er vel ikke bytterett heller, har jeg forstått.

Det er en fin sang fortsatt

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg