Her har det vært innbrudd

Her har det vært innbrudd.

Eller tyven kom seg inn uten synlige bevis.

Ingen ting er ødelagt.

Ofte ser vi at det står i avisen at tyven er en kjenning av politiet.

Det tror jeg ikke denne tyven er, så langt jeg vet ihvertfall.

Men jeg vet veldig godt hvem det er.

Vi er til og med glad i denne personen, selv om han gjentatte ganger tar seg til rette med en soleklar selvfølgelighet.

Det er slettes ikke første gangen, men det er en stund siden sist.

Han benyttet seg av at gubben var litt opptatt.

Da snoket han litt rundt, for å finne noe han kunne bruke.

Dette tyveriet skjedde på høylys dag.

Gubben var jo faktisk hjemme.

Når jeg spurte han, kunne han ikke helt svare for hva som var borte.

Er ikke det typisk?

Han har jo ikke det ringeste aning om hva vi har og ikke har.

Stort sett har jeg oversikt, men kanskje ikke helt.

Jeg er litt usikker faktisk, men tror ikke jeg orker noen gjennomgang.

Det har ikke noe for seg å anmelde det heller.

Ikke har vi bevis og vi vet jo at det meste blir henlagt.

 

Men litt hadde han kontroll på, gubben.

Det som forsvant var ikke av det mest verdifulle vi hadde.

Det var bruksting som lett kan kjøpes inn igjen.

 

En pose potet, en boks creme fraîche, (sikkert utgått på dato) og noen frosne grønnsaker.

Egentlig er det litt kos at denne tyven kommer.

Mye kos faktisk.

Vi blir glad hver gang han kommer og vil stjele litt.

Jeg vet han er litt bekymret for at vi skal bli skrøpelig med alderen og han må ta seg av oss.

Så jeg får passe på å fylle opp alle kjøleskap og frysere, så han kommer ofte.

Er nemlig veldig glad i han.

Slik vi er i hele familien vår.

I dag

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Festlig. Ja, det er fint at de “forsyner” seg, men jeg måtte sette ned foten. Skikkelig ergerlig når jeg sto der en lørdagskveld og skulle bake til et selskap på søndag. Sjokoladen var vekk!!!!! Etter det skrev de små lapper og la det på benken. “Har tatt sjokolade! Måtte ha kaffe! Trengte egg.!” Men nå er de vel etablerte, og det er så sjelden noe forsvinner her!!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg