Gamle reaksjonsmønstre blir som nye.

 

Gamle reaksjonsmønstre blir som nye.

Ja akkurat slik kjennes det ut akkurat nå.

Plutselig er alt det gamle tilbake.

Jeg lar meg irritere og opprøre.

Jeg har jobbet med disse mønstrene i årevis.

Jeg er blitt mye roligere inni meg.

Jeg er tilfreds og har det godt.

Og så starter jeg på igjen med å ha piggene ute.

Suger til meg all negativitet så jeg må nesten krype så langt inn i hiet mitt som jeg kan komme.

 

Jeg river meg i håret av frustrasjon.

Jeg roper nei, nei, dette vil jeg bare ikke.

Jeg vil ha fred inni meg.

Det var bare så innmari deilig.

Ja men hvorfor må det bli sånn.

Jeg var jo så flink.

 

Det har bare vært litt mye turbulens i luften akkurat nå skjønner du.

Mye frykt skaper aggresjon.

Fortvilelse, skuffelse, redsel.

Det flommer på med tunge følelser, de omringer deg.

Hva gjør jeg da?

Jo du bretter opp armene og starter å arbeide.

Nå vet du allerede at dette greier du.

Du har gjort det før og du kan gjøre det igjen.

Denne gangen vil det være lettere.

 

Vær oppmerksom på hva du lar deg trekke inn i.

Det er ikke alle kamper du trenger å delta i.

La andre få være som de er.

Det er ikke din jobb å oppdra dem.

Som du ser, har du nok med deg selv.

Trekk deg ut, ikke stå på sidelinjen for å heie en gang.

La det positive gå fokus.

Husk at mange andre er sårbare også.

Kanskje klarer ikke de å se hva de bør gjøre.

Det er ihvertfall ikke ditt ansvar.

Ta vare på deg selv.

Gi deg selv gleder i løpet av dagen.

Gjør de tingene som gir deg ro.

Be kroppen din stenge for det som ikke er ditt.

Be den ta inn kun det som er bra for deg.

Dette klarer du å få til.

I dag

 

2 kommentarer
    1. Sender dæ en stor klem som æ håper vil gi deg litt glede og varme💜🌹🏵🌼🌺🌻🌼💜
      Kjenner mæ noe igjen i det skriver, er en tung tid nå. Håper å trur at det vil bli bedre. Prøv så godt du kan å omgi deg med gode energier og optimisme. Liker å sette på Janh Teigen sin sang optimist på full vreng. Stay strong!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg