For all del, ikke hør på de, tenk selv

Det er et tema som ofte går igjen her på bloggen.

Det er: Ha beina godt plantet på jorda og lær deg å tenke selv.

Hver gang jeg hører noen har vært hos en eller annen som har saft at vedkommende må gjøre noe for å utvikle sansene sine, ja da blir jeg sint.

 

Det min mann var mest redd for når jeg ble opptatt av healing, var at jeg skulle bli “nyfrelst”.

Vet ikke om dere vet hva jeg mener med det?

Det er når noe er så nytt og spennende at du blir helt hekta.

Det blir alt du tenker på og det er som om du flyr av lykke og begeistring.

Du oppsøker den ene etter den andre.

Du duger til deg alt de såkalte guruene forteller deg.

 

I dag økes bevisstheten på jorden.

Alle mennesker åpner opp for sansene sine.

Det skjer uansett hva man tror på.

Da er det lett å gå seg vill blant alle de som tar på seg rådgiverhatten.

De sitter rundt om og tar betalt for å fortelle deg hva du skal gjøre.

Slik jeg gjør, sier du kanskje.

Ja jeg går nok i fella innimellom, selv om jeg hele tiden prøver å la være.

Du skal nemlig ikke høre fullt og helt på hva en person sier til deg.

Du skal ta livet med ro, vente og finne ut selv hva som er rett for deg.

 

Det er nemlig sånn at du trenger ikke gjøre noe som helst for å utvikle deg.

Se på vår kjære Snåsamannen.

Hvor mange kurs har han gått for å utvikle seg tror du?

Eller Marcello Haugen? Eller Anna Elisabeth Westerlund?

Sansene våre utvikler seg helt av seg selv, helt gratis.

Jeg blir sint når jeg hører at noen blir fortalt at de må slutte i jobben sin og dra til India eller dra fra mann og barn sporenstreks eller flytte på en øde øy for å finne seg selv.

Eller hun som fikk beskjed om å kutte all kontakt med meg og flere av sine venner, for vi var farlige.

Er man usikker, er det så lett å tro på alt som blir fortalt en, av noen som liksom har peiling.

Og alle skal ikke ta imot healingklienter som yrke eller bli coach og ta dyr utdanning.

Ja jeg sier ikke at det ikke kan være fint, jeg har selv vært i England blant annet, flere ganger.

Kurs er herlig det, utviklende men også fint å møte likesinnede, men det er ikke noe du er nødt til.

Det du bør lære deg er særlig det etiske, at du er forsiktig med hva du sier, at du ikke lover noe osv.

Alle utvikler healingevnene og de kan en bruke overalt, i alle yrker.

Ved å vise omsorg og medmenneskelighet til de som har behov for det.

Lærere, helsevesenet, barnehager, frivillig arbeid, nav, osv, der man møter mennesker.

 

Men det som kanskje er aller viktigst er å lære seg selv å kjenne og bli glad i seg selv.

Når du er trygg og glad som den du er, da sender du nemlig ut det i dine energier.

De du omgås med, føler ubevisst denne energien og dermed healer du.

Jo mer dette gjøres, jo mer heves frekvensene og du vil få det bedre.

Og du vil oppdage at det gode du sender ut, får du tilbake i mangfold.

Og jo flere mennesker som har det bedre, jo bedre vil vi ha det i verden.

 

 

 

Og du, ikke tro på all skremselspropaganda heller.

Har du noengang lest i avisen om en ånd som kom og tok noen.

Når du åpner opp, vil du se mer, føle mer og det kan virke skremmende.

Plutselig ser du en skygge og føler Tante Augusta prater til deg og du blir livredd.

Men Augusta har vært der hele tiden siden hun døde hun.

Hun har ventet på at du skulle åpne opp og føle henne.

Hvorfor i all verden skulle du være redd henne?

Hun er like snill og god.

Og mens jeg er i skremselshjørnet.

Ikke tro på helvete heller.

Det sitter ingen herre der oppe og sorterer de som går bort.

Det er på jorden ondskapen er.

Så kjenner du tyngde i kroppen og ser skygger, så er det ingen demon som er på vei for å ta deg.

Du har bare åpnet opp så du ser energier.

De ser ut som grå skygger i ulike nyanser.

Vel dette er min tro, det er ikke sikkert at det er sannheten heller.

Jeg tror jo ikke sjelen vår hopper opp og ned i ulike liv heller.

Jeg tror hele den universelle bevisstheten øker, uansett hva vi gjør.

Kanskje er du blitt fortalt at du har vondt i kneet fordi en sjørøver traff deg med kniv i 1789?

Du vet at hjernen kan huske smerte?

At du kan ha vondt lenge etter at en skade er leget?

Hva hvis din intelligente hjerne trenger et bilde å forholde seg til, for å fjerne det smertebildet?

Da er et bilde fra 1789 fint å finne.

Det betyr ikke at du har levd der.

Men egentlig har du det, for når vi er i ett med bevisstheten  i universet, når vi tak i alt vi trenger av opplysninger.

Alt er nemlig energi, hver en tanke, hvert et strå, hvert et menneske.

Nå kan du jo si, du sa jo nettopp at vi ikke skulle høre på noen.

Da kan vi ikke tro på deg heller.

Det er helt sant.

 

Dette er det jeg tror, helt uavhengig av hva andre tror.

Sannheter som føles riktig for meg.

Ikke noe noen har tatt betaling for å fortelle meg.

Og det er det dette innlegget handler om, er det ikke?

Lær deg å tenke selv.

Ingen har foreløpig fasiten.

I dag

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg