Får du ikke kontakt, så treng deg på

Jeg er klar for en ny dag i paradis.

Gubben sier at i dag blir det varmt.

Han lurte meg litt i går og sendte inn litt regn og kald vind, så er litt usikker på om jeg skal tro på han.

I natt sov jeg dårlig og var stresset når jeg våknet, så jeg stod opp tidlig.

Jeg liker å ligge lengst mulig, når det er diettrunde, for da går tiden fortere til jeg kan spise.

Men da nådde jeg faktisk å se han, før han for ut gjennom dørene igjen og det er jo kjekt.

Enkelte pensjonister er jo så travle at de fyker rundt så fort,  at du nesten ikke får øye på dem.

Han kjørte meg til og med på posten først, kan ikke la han glemme at han er tjener vettu.

Jeg er nemlig litt engstelig for barnet mitt, som er på reise(les iPad).

Jeg har sendt den til reperasjon og kom på at jeg hadde ikke kvittering på at den var sendt.

Men nå er jeg delvis beroliget,  for har fått sporingsnummer.

Fortsatt litt usikker på om jeg har pakket den korrekt, for det var med en hel bok med instruksjoner.

Men nå har jeg ihvertfall bevis på at jeg har levert den på posten.

Heldigvis hadde jeg tatt bilde av pakningen så de scannet den på posten.

 

Jeg er litt smart innimellom serru, sånn i små glimt.

Men ikke så innmari smart at jeg kan skryte mye av det, for jeg hadde bare sendt bildet til bokbanden min i messenger.

Jeg måtte derfor saumfare alle meldinger jeg hadde sendt.

Og vi i banden skravler så fælt at den historikken var lang som et langt uår.

Men yes, der var den.

Ikke verst at hukommelsen for en gangs skyld var på topp.

Det er ikke hver dag det heller.

Noen ganger kan man bli skuggeredd over alt man glemmer.

 

 

I går truet jeg med pensjonisten med tvangsforing.

Jeg hadde jo tatt opp middag til han dagen før, fra restlageret mitt, men fuglen var ute og fløy og landet på Burgerking.

Men i går turde han ikke annet enn å møte opp.

Vi var svært spente på hva som ble servert.

Noen ganger er det litt diffust i de boksene mine.

 

Men du verden.

To retters middag.

Litt usikker på hva han spiste først og sist, men det ble stekt potetball og det ble kotelett med potet og grønnsaker.

Middagsrester blir så mye bedre når man varmer i airfryer fremfor mikro.

 

Selv hadde jeg linsesuppe til middag og tomatsuppe til kvelds.

Nå er jeg heldigvis på siste dag i dietten igjen for denne gang.

Nå har jeg fri til i slutten av august.

Stoffskiftelegen hadde troa på meg og heiet sa han, ikke verst bare det.

Dietten jeg går på er jo lagd av leger på Balderklinikken.

5 dager og så minst 4 ukers pause.

I dag skal jeg ha grønnsaksuppen jeg alltid har siste dag, for den er så god.

 

Ikke alt kan gjøres senere, husk det

Nå har jeg skrevet meny for hele helga,  så nå blir det servering på han igjen.

I dag skal jeg bake brød,  så det blir hjemmebakt til frokost i morgen.

For en glede.

Ansjos vil jeg ha.

Kokt egg og ansjos og nystekt brød og melk. Nam.

 

 

Nå skal jeg straks i gang med dagens bestillinger.

Det er alltid en stor glede å skrive Lillasjelord.

 

Og i ettermiddag blir det bøker igjen.

Jeg skal begynne på en av disse.

Det spørs om jeg får lese eller om jeg får besøk av hun der.

 

Hallo, her er jeg.


Ja da er det bare å trenge seg på.

Vi koser oss på balkongen nå Tutta og jeg.

Deilig å få sitte ute.

I dag

 

Hurra ❤️❤️❤️

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg