Et sabla godt råd som skal testes og jeg spøker ikke.

Jeg er litt allergisk for gode råd.

Ja jeg deler de flittig ut, men forventer ikke at noen skal følge dem.

Men i dag fikk jeg et så godt og spennende råd at jeg lyste opp.

Jeg kjente gleden boble inni meg av forventning.

Dette skal testes og det er ikke en spøk en gang.

 

 

Jeg tror jo jeg får det jeg bestiller.

Jeg har bedt ut i luften om å bli slankere, friskere og mer energisk.

Det skal ikke skje ved hjelp av kjemikaler.

Og steg for steg, går det fremover.

Nå har jeg gått ned 7 kg siden januar i fjor ved hjelp av fasteimitert diett a 5 dager.

Så spiser jeg normalt minst 4 uker, blir mer denne gangen.

 

Jeg har tappet blod jevnlig i over tre år og kroppen har det mye bedre.

Jeg var på legesenteret i dag for å tappe, før ferie.

Og så tror jeg at ting legges til rette for meg.

Der var nemlig to akuttpasienter som kom inn, når jeg hadde time.

Det ble hektisk for sykepleierne.

Derfor måtte hun som bruke å tappe meg, overlate det til ei som ikke har gjort dette før.

Hun brukte litt tid på å gjøre klart så vi fikk snakket litt.

Jeg har det jo ikke travelt.

 

Jeg fortalte at jeg nå hadde funnet løsningen på plagene jeg har hatt i hele vinter.

Det er for oss litt godt voksne damer, som har noen utfordringer med slimhinner.

Og dermed kan få urinveisinfeksjon og annet dritt.

Denne kremen uten østrogen og reseptfri på apoteket, anbefales varmt.

Plager borte over natten.

 

Vi snakker om blodsukker og insulinresistens.

Jeg tror jo at jeg har hemokromatose grunnet årevis med insulinresistens.

Jernet i blodet stiger raskt og jeg blir dårlig i kroppen.

Nå får jeg hjelp med det og nå kan jeg kanskje bli kvitt infeksjoner og antibiotika.

Det går fremover.

Alt dette finner hun interessant og det er da hun forteller det som jeg blir så oppglødd over.

 

Leger i Nord-Norge tester dette på sine pasienter.

Spis en rå, fiberrik grønnsak, før resten av måltidet.

blodsukkeret vil da øke saktere.

Hun har selv sånn pulsklokke og ser selv at dette skjer.

Ikke frukt og den må være fiberrik.

Jeg er så oppglødd, for dette høres så riktig ut og kjennes så riktig ut, inni meg.

Vanlig mat og så enkelt.

Gjett om dette skal testes ut.

Nå skal jeg snart på ferie og rå grønnsaker er det vel ikke mye av på buffeten.

Men når jeg kommer hjem, skal dette innføres.

 

 

Tutta bryr seg ikke om kostholdsråd.

Men roboten, ja den liker hun svært dårlig.

Huff, nå er den der igjen.

Jeg er på vakt, bare så du vet det.

Kommer den igjen, slår jeg til den

 

Selv skal jeg jobbe Lillasjel i dag.

Healing, Lillasjelord og øving på å ta ned ord.

Deretter skal jeg lese.

Jeg digger Berglunds krimbøker.

En god litt humoristisk tone og et mysterie jeg har utfordring med å lese.

Herlig rett og slett.

For en jubeldag, jeg er heldig og takknemlig.

I dag

 

4 kommentarer
    1. Å spise en rå grønnsak før hvert måltid høres slettes ikke dumt ut. Jeg spiser også mer grønnsaker for tida, for prøver å hå med i vekt. Har faktisk fått det til hittil. Stolt av å ha gått med snart 4 kg på en og en halv måned. Har min egen spesielle og rare metode med å veie maten🤗

    2. Har en bok som heter The Glucose Goddess Method som handler om akkurat det med å spise grønnsakene først for å få en mye lavere blodsukkerstigning. Lykke til <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg