Enkelt, men likevel vanskelig

Jeg tenker på alle som strever etter å være bra nok.

Veldig mange ser opp til kjendiser.

Å være såkalt kjendis må visstnok være toppen av lykke for mange.

Tror de.

Mange føler de på ingen måte er bra nok eller fin nok.

De opererer bryster og nese og rumpe og all verden, for da blir de lykkelige.

Tror de.

Eller de må ha en bestemt frisøre eller name up eller digre lepper og svarte bryn.

Dette må de ha for å være lykkelig.

Tror de.

 

Men blir de lykkelig av dette?

Er det så enkelt?

Svaret er enkelt.

Nei

Ingenting av dette skaper lykke.

 

Jeg ser på kompani Lauritzen, ny sesong.

Med såkalte kjendiser.

Slik det er i dag, er det nesten nok å vise seg på tv eller YouTube, så er du “kjendis”.

Og der ser vi de i aksjon.

De er kjendiser så de er vel svært lykkelige.

 

Nei.

Der står de frem en etter en og er svært usikker på seg selv.

De føler seg ikke bra nok på noe vis.

De gråter sine tårer, de som alle oss andre.

Hvor mange selvmord er det blant mennesker som er kjente personer?

Skuespillere og musikkartister.

De er akkurat like ulykkelige eller lykkelige, som resten av verdens befolkning.

 

Det er faktisk bare en vei til å bli lykkelig.

Den veien er lett, men likevel vanskelig.

I tillegg er det helt gratis, koster ikke en krone.

Det er svært miljøvennlig, for ingen forurensing.

Da vil man nemlig ikke ha bruk for hverken kosmetikk, operasjoner eller injeksjoner.

Man kan faktisk velge å stoppe opp litt og si, jeg vil være meg.

Jeg vil ganske enkelt være meg, akkurat som jeg er.

Tenk hva vi ville spart oss selv for nederlagstanker hvis vi kunne godta at sånn er jeg.

Flink til noe, mindre flink til andre ting.

Stor nese, skjev nese, tykk, tynn, lita rumpe, stor rumpe, rødt hår, svart hår, tynne lepper, tjukke lepper, små bryster, store bryster.

Kan vi ikke bare være den vi er og være fornøyd.

Husk på noe veldig viktig.

Det snakkes så mye om stakkars ungdom som lar seg påvirke av influensere.

Det de fleste ikke tenker på er at vi alle er influensere.

Neste gang du føler for å klage over deg selv, se deg rundt.

Hvem hører hva du sier?

Hver gang du trekker ned deg selv, er du en influenser som påvirker venner, barn, barnebarn, kollegaer, osv.

Så ta tak i egne tanker og ord.

Vær en influenser  som bygger opp de rundt deg.

I dag

 

 

2 kommentarer
    1. Er så utrulig enig med deg. Det er faktisk flere enn man skulle tro som får med seg det man sier og skriver. Spesielt etter at jeg begynte på TikTok forsto jeg virkelig hvor mange som identifiserer seg med det de ser og hører, og jeg er veldig bevisst på å vise frem den ekte meg. Null dilldall, null sminke og null filter 😊

      1. Samme her. Og det rareste for meg er at jeg har mer lesere når jeg forteller om hva jeg gjør en vanlig dag, der jeg gjør nesten ingenting enn når det skjer mer spennende ting. Kanskje folk trenger å få se at det vanlige også kan være fint 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg