En liten hverdagsengel gjør så godt man kan

 

 

 

 

Mange er vi som har begrensninger av ulike slag.

Ikke er vi perfekt på noen måte men vi gjør så godt vi kan.

Å lære seg å leve med det, det kan ta tid.

Men det er utrolig viktig.

Hvis vi skal gå rundt med konstant dårlig samvittighet for det vi ikke kan mestre, da har vi det ikke bra.

Vi skylder oss selv å lære oss å være glad i den vi er inni oss, ikke dømme ut fra hva vi mestrer.

 

Nå er det førjulstid og mange stresser til jul.

Mange stresser så mye at de blir syke når julen først har kommet.

Det er derfor viktig å stoppe opp og tenke litt over hva som er viktigst i livet.

Selv er jeg kommet over i en fase i livet, der jeg ikke tar alt så tungt lenger.

Hvem bryr seg om ikke alt er strøkent hos meg og hvis de bryr seg, ja dem om det.

Jeg gjør så godt jeg kan og det får være nok.

 

Jeg prøver å få vasket litt kjøkkenskap, for de er blitt ganske ruskete.

Jeg vasket ovnskapene på torsdag.

I går vasket jeg mel og pastaskuffene.

I dag gjør jeg ingenting.

Kanskje tar jeg noen nye skuffer i morgen, kanskje ikke.

For meg er det viktig å ikke ha for mye på programmet, for da stresser kroppen seg opp.

Jeg har lært meg en veldig viktig regel.

Hvis jeg gjør bittelitt, da er det mye mer enn ingenting.

Og hvis jeg gjør bittelitt og bittelitt og litt mer, da blir det mer enn bra nok.

Helt uten stress.

I dag har jeg lesedag.

Julen kommer nemlig uansett hva jeg har gjort eller ikke gjort.

Det er jeg helt sikker på.

I dag

 

2 kommentarer
    1. Jeg har ikke vasket et eneste skap, og har ingen planer om det. Verken nå eller senere 😀 Ikke en kake er bakt. Ikke et bord pyntet. Men jeg strikker, og jeg har vært ute og luftet meg. Og i går kjøpte jeg noen julegaver. OG jeg jobber 100 % og vel så det, til krampa nesten tar meg. Vi har nok alle være begrensninger, den ene eller den andre veien. Så de fleste strekker til på det de orker og kan. Resten får noen andre ta seg av 🙂

    2. Ja alle har hvert sitt. Før så styrte jeg slik at jeg ble syk hver jul. Skap vaskes kun fordi de er skitne 🙂 om de blir vasket før eller etter jul, spiller ingen rolle, men godt å få det gjort 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg