Det viktigste er på plass

Ja dere er vel enige?

Bøker, solkrem, bikini, munnbind og antibac?

Det er det siste der jeg vil snakke om i dag.

 

Når vi dro til Rhodos i juli, var det ingen andre vi kjente som dro utenlands.

Nå hører vi om noen hele tiden.

Det har aldri vært mer smittede enn nå, men vi er ikke så redde lenger.

Vi beveger oss fritt stort sett overalt.

Derfor vil også antall smittede øke, ihvertfall så lenge så mange er uvaksinert.

Så sier du, de blir jo smittet og syke da også og de er mange.

Ja det er jo logisk.

I og med at vaksinen ikke beskytter 100 % og så mange nå er vaksinert, vil også antall smittede med vaksine stige.

Så krangles det så fillene fyker.

Jeg vil ikke være med på den krangelen.

Jeg gjør det som jeg føler er best for meg.

Jeg skal derfor ta dose tre så snart jeg får tilbud om det.

Hva andre gjør, får være opp til dem.

Det er ikke min jobb å passe på dem.

 

Derfor reiser vi også utenlands.

Med fare for å bli smittet der også.

Men jeg orker ikke gå rundt å være redd.

Det hjelper så lite.

Blir jeg smittet,  vil jeg sikkert angre i ettertid.

Kanskje vil jeg angre på at jeg har tatt vaksine også.

Jeg spår ikke fremtiden og jeg vil leve så godt jeg kan når jeg har mulighet til det.

 

Mesteparten av livet har jeg levd med begrensninger.

Kanskje er det derfor jeg ikke orker det mer, når jeg ikke er nødt.

Først økonomi.

I min oppvekst reiste vi ikke på ferie.

Når vi så bygde hus og fikk barn, var det ikke mye rom for ferie da heller.

En tur til familie og venner hver sommer.

Etterhvert som unger ble voksne og flyttet ut, bedret økonomien seg.

Så ballet det på seg med helseutfordringer.

Men heldigvis har jeg en kropp som greier å reise.

Vi legger opp turene så de passer meg.

Det gir meg en følelse av frihet, ikke noe annet gir meg.

Det å kunne puste inn annen atmosfære enn det jeg ser i godstolen hjemme.

Da føler jeg meg friskere rett og slett.

Jeg har ikke noe annet å forholde meg til og jeg kan bevege meg mer.

Den personlige treneren( les tjeneren) er med og oppfordrer til små turer.

Vi har det godt rett og slett og vi setter pris på det.

Så er det bare å krysse fingrene og håpe alt går bra.

At flyene går og at ingenting blir nedstengt.

Land som lever av turisme har vel ikke råd til å stenge ned.

I mange land må man vise coronapass for å komme inn på restauranter.

Det har jeg skrevet ut og vi har det på telefon.

Men det kan vel hende jeg må pakke litt mer kanskje?

I dag

 

 

 

2 kommentarer
    1. Det er lett å bli dratt med inn i diskusjonene angående Corona og vaksine, og jeg prøver i det lengste å ikke bli engasjert men lykkes ikke alltid. Har forresten også bestemt meg for å ta dose 3 når jeg får tilbudet om det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg