Det spiller ikke noen rolle hvilken dag det er, sa hun

 

Det spiller ikke noen rolle hvilken dag det er, sa hun

Ja det sa min venninne når jeg ringte for å gratulere henne med dagen.

Stort sett glemmer jeg hvilken dato vi har i dag.

Dagene kommer og går uten at jeg teller dem.

Jeg tenker at nå må jeg huske det, men plutselig er dagen over.

Derfor ringte jeg to dager etter hennes dag.

Det er så koselig å få hilsen sier hun.

Ja for om det er den ene dagen eller en annen, ja det er helt uten betydning.

 

Er ikke det klokt sagt?

Om noen skulle glemme deg når du har bursdag, tar du da på vei og blir fornærmet?

At noen tenker på deg er jo hyggelig selv om hilsenen kommer på en annen dag.

Hun sa mer.

Hun lo og så sa hun at hvis du venter enda lenger vet du, så kan vi jo si at du bare er tidlig ute til neste år.

Det er like koselig det også.

Tenk å ha slike herlige venninner, er jeg vel ikke heldig.

Jeg elsker denne tankegangen.

Det er tanken som teller, hvilken dag den kommer spiller ingen rolle.

I dag

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg