Det nærmer seg slutten

Ja, da skriver vi fredag.

Her sitter jeg og glor som det heter.

Og spiller litt Facebookspill, for å fordrive tiden og ha litt tankeflukt.

Siste dag av min femdagers fasteimitert diett.

Jeg er lei og er glad det nærmer seg slutten.

Sikkert fordi det er siste dag.

Men også fordi at å starte dagen med litt eple og pære, ja det er ikke helt meg.

Jeg vil ha brødskive med salt pålegg, ikke noe søtt.

Det får jeg i morgen.

 

I dag har jeg samme meny som i forigårs.

Det er en meny for dag 1.

Dag 2 og 3 gjentas, hvis man ikke velger en annen meny.

Jeg kunne tenkt meg å bytte retter, plukke litt fra de ulike menyene, men det kunne man ikke.

Hver dagsmeny er komponert for å bli tilsammen ca 700 kalorier.

Bytter man, kan det bli for mye eller for lite……..tror jeg.

Men jeg valgte menyen i dag, for jeg har lyst på ovnsbakte grønnsaker til kvelden.

Jeg liker godt varm mat og ovnsbakt søtpotet og gulrot var litt snacks.

På en fredagskveld passer det godt.

Jeg er jo vant til at fredag er kosedag her, med sjokolade og snacks, så da få dette bli kosen i kveld.

Jeg har lagt i vann klippfisk til bacalao i morgen og daten min kommer ikke før ca 18.00, så da blir vi vel så mett, at det blir lite plass til snacks.

Det får bli neste helg, for da blir han hjemme en hel uke.

 

Den uken tror jeg at jeg må finne frem alle kokebøkene mine og finne inspirasjon til noe nytt.

Akkurat nå, når jeg er sulten, er det lett å planlegge, selv om jeg føler ingen fristelse til å skulke dietten.

Jeg har faktisk ikke spiste frokost enda.

Den sultfølelsen er merkelig.

Jeg er innmari sulten, men så går det noen minutter og så er den borte, for så å komme tilbake.

 

 

Jeg skal få dagen til å bli bra i dag også.

Jeg skal lese ut mursteinen til Falcones i dag.

Leseeksemplar fra Cappelen Damm.

Nesten 700 sider, kunne vært kuttet etter min mening. Færre sider, bedre bok.

Av en eller annen grunn, kanskje fordi kroppen ikke ønsker stress, har jeg unngått tv.

Kanskje jeg ser litt i kveld og strikker litt, for nå er det snart over.

Det føles godt å ha lyst til å strikke igjen.

Det er koselig å skape noe.

Neste mål, nå når jeg er ferdig med regnskap, er å rydde garderobe/syrom og begynne med applikasjon igjen.

Og jeg må tekste noen nye bilder til Lillasjel og rydde i bildearkivet.

Men blir det gjort skal tro.

 

Tutta prøver innimellom å sitte ved ovnen og mjaue på oppfyring.

I morgen kveld får hun ønsket sitt oppfylt.

Nå ligger hun på badet igjen, under skapet.

Hun venter hun også, slik som jeg.

Men vi har det godt begge to.

I dag

 

2 kommentarer
    1. Og jeg vil ha havregryn og rosiner med melk – og den gode koppen med kaffe! Det forblir MIN start ¨på dagen så kutter jeg ut litt av sukkeret som florerer 🙂

      Jeg skal se The Voice i kveld. Det gleder jeg meg til 🙂 Ellers er det ikke mye å slå på TV for egentlig 🙂
      Lag deg gode dager ! klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg