Det må være nok å bare være meg

 

Alle har vi vel ønsker i livet

Noen ganger butter det imot

Vi kan føle oss oversett, misforstått eller er i konflikter

Kanskje går ikke alt som vi ønsker

Vi føler vi stanger hodet i veggen

 

Når vi er midt oppe i en konflikt, kan det stjele mye krefter

Eller har vi drømmer vi søker, men føler vi ikke når frem, da kan vi bli slitne av motgang

Det er da vi må ha riktig fokus

Har vi nemlig fokus på det vi ikke får til, ja da strammer vi knuten

Det er som når du blåser på flammen for å få den til å brenne på bålet.

Da vokser det og tar fyr

Plutselig sitter vi med et stort bål

Og alt vokser oss over hodet, stjeler både fokus og krefter

 

Så hva gjør vi

Jo vi lener oss tilbake og tenker at det får være nok å være som jeg er

På et eller annet tidspunkt, må vi forlate konflikten

Vi må snu fokuset til løsningen

Kanskje kan løsningen være å trekke seg ut

Si at ok, jeg får det ikke som jeg vil, men nå vil jeg finne fred med det

Men det å ha fokus på en god løsning, kan gjøre at det skjer mirakler

Plutselig kan ting løse seg

Kanskje ikke bestandig slik du hadde forutsett, men en løsning som likevel er god

Og ofte på en måte du ikke hadde visst var mulig

 

Så står du midt oppi noe du vil ha løsning på, trekk deg litt tilbake

Husk at er du sta og ikke gir deg, må du regne med at du møter noen som er like sta

La striden ligge

Tenk at du har gjort det du kan

Bruk så tankekraften din på en god løsning

Visualiser det du vil ha

Tenk at det eneste jeg kan gjøre, er å være meg selv

Fortsette å gjøre det som for meg er riktig

Leve i fred med mine omgivelser

Bare fortsette å være meg

Så får det skje det som skjer

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg