Det er så tåpelig at jeg blir flau over å tenke på det

 

I det jeg gikk ut fra dusjen i dag, så jeg meg selv i speilet.

Jeg så den digre magen min, som jeg har slike komplekser for.

Plutselig tenkte jeg, hva er det du driver med.

Det er bare så tåpelig at jeg blir flau over å tenke på det.

Hvilken betydning har den magen min for resten av verden?

Den er simpelthen fullstendig betydningsløs.

zero betydning for alle og en, i hele verden.

Så hvorfor i all verden gidder jeg å bruke så mye negativ energi på den.

Hva skal det være godt for?

Ikke gagner det mine medmennesker og ikke gagner det meg.

Jeg spiser sunt nok, det er det som er viktig.

Så får den bare henge der og slenge.

 

Jeg har jo jobbet ganske iherdig dette året med å prøve å bli mer glad i den jeg er.

Som vi alle vet, så er det lett å si, men tar tid å mestre.

Det å venne seg til å se bilde og film av seg selv, begynner å hjelpe, jeg er blitt flinkere.

I det jeg fikk denne åpenbaringen i dag, tror jeg mye slapp taket.

For er det vits i å bruke negativ energi på noe som er helt uten betydning.

Det er så mye annet som er viktig.

 

Livet er viktig.

Det å få nye, blanke ark å fylle.

Jeg har venner som er alvorlig syke.

Familie og venner, som går bort altfor tidlig.

Og så skal jeg sitte å synes synd i meg selv, fordi jeg er overvektig.

Nei, jeg kjenner jeg blir veldig flau.

Nå må jeg skjerpe meg.

Jeg er den jeg er, det får være bra nok.

Og jeg lever og har et godt liv.

Det er hva som har betydning.

Det er hva jeg skal ha fokus på.

Heldige meg.

I dag

 

Indiska

 

4 kommentarer
    1. Viktig det å prøve å være fornøyd , selv om man har ting ved seg selv som man ikke er like «glad»for..Som du sier er det jo så mye å være fornøyd for også ..ha mest fokus der, selv om man selvsagt svipper innom negativiteten på enkelte dager…Fin helg videre 💗

    2. Ja, vi får være som vi er og være glad for det vi ser i speilet. Så heldige vi er som kan stå på bena og smile til oss selv og andre. Klikket på kjolene. Jeg likte den røde!!! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg