Det er jo mer som en parodi det hele

Det er jo mer som en parodi det hele.

Ja det er jo sånn hos de penere fruer at det er litt klasseforskjell.

Det er jo en grunn til at jeg kalles Hyacinth av mine venner.

Hyacinth er det ikke sikkert alle kjenner.

Det er en litt eldre engelsk serie som heter Høy på pæra.

Hyacinth er der hovedpersonen som liker å bli oppvartet og som kommanderer mannen Richard og alle andre hun kan få fart på.

Når vennegjengen vår er på sydentur sammen, ja da blir Hyacinth godt tatt vare på.

De vet ikke hva godt de skal gjøre for meg.

De henter drinker, flytter parasoller ettersom fruen kommanderer og lystrer hennes minste vink.

Nå skal det sies at fruen skriver rapport hver kveld.

Alle dagens skrå betraktninger kommer med i den rapporten og da er det litt stas å bli nevnt.

Eller er det fordi de kanskje er redd en reprimande.

Ja det er ikke godt å si.

 

 

 

Men her er folket i arbeid.

Blir dere satt i arbeid når dere kommer på besøk, sa naboen.

Nei, vi er ikke på besøk, vi ble innkalt, sa maleren.

Ja slik er det her hos oss,

Man stiller opp og hjelper hverandre når det er behov.

 

 

Her er jo kjerringa preget av rollen som Hyacinth, så hun sitter i kjole og solhatt og ser på.

Været er fantastisk.

Romsdalsgondolen kjørte sine første runder i går.

Bildet er fra nrk.no

https://www.nrk.no/mr/romsdalsgondolen-apner-pa-andalsnes-i-rauma-1.15512757

 

Jeg kan se den fra her jeg sitter.

Jeg tipper Kompani Lauritzen land som de sa i nyhetene i går, blir overbefolket i sommer.

Det bringer kroner inn i kommunekassa og det liker Hyacinth.

Hun gleder seg til å kjøre gondol.

Når der blir, ja det vet hun ikke.

Neppe før til høsten tenker jeg.

Litt har dog fruen gjort.

Når det er dugnad er det løksuppe.

Jeg fikk beskjed om det i vinter at trenger dere malehjelp, så hiv på en kasserolle løksuppe så kommer vi.

Den står og godgjøre seg på plata.

Slik skal den få stå et par timer.

Mens jeg sitter her og ser på at folk jobber.

Takknemlig er vel rette ordet.

I dag

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg