Det er bare så inderlig koselig og gledelig og alt som godt er

 

Det er bare så inderlig koselig og gledelig og alt som godt er

Ja jeg snakker om aktivitetene jeg har på Lillasjel om dagen.

Jeg kom nemlig på en brilliant ide.

Jeg har en konkurranse.

Man skal skrive noe fint om seg selv.

Aldri hadde jeg forventet en slik fantastisk oppslutning.

Og det er så rørende å lese at jeg anbefaler alle å lese alle kommentarene.

 

Det er merkelig så lett vi har for å være glad i alle andre, men ikke en selv.

Jeg skal plukke ut de to som rører meg mest og det blir ikke lett.

Jeg blir særlig rørt over de som har gravd frem alt de har av mot for å finne noen gode ord.

Det er så mange som er så streng mot seg selv.

Jeg ser også de som prøver å skrive om seg selv, men ender opp med å skrive om andre.

Ordene vris på et vis bort fra godordene, for det er så vanskelig.

Det er jo innmari trist at det skal være sånn.

 

Vi er blitt opplært til at store ord og det å skryte av seg selv, ikke er lov.

Det er helt tullete.

Man er redd for å virke blærete og selvgod og høy på pæra.

Men det er ikke det det dreier seg om.

Når man er selvgod, hever man seg over alle andre.

Det er ikke det vi gjør om vi ser noe vi selv er flink til.

Å være et godt menneske, innebærer jo at vi må se at vi er nettopp det.

Mange faller også ned i offer-rollen.

Det vil heller ikke hjelpe.

Vi må se at vi kan skape selv, ikke automatisk gå inn i gamle roller, vi bestandig har hatt.

Jeg jobber jo selv med dette.

Jeg har hatt fokus på selvbildet mitt nå siden nyttår.

Jeg har ikke problemer med å se hva jeg er god til og hvordan jeg er som menneske.

Jeg drar meg selv ned i verdi på grunn av overvekt.

Jeg klarer ikke helt å venne meg til å se meg selv.

Også der har det jo med en selv å gjøre.

Jeg ser jo ikke ned på andre, kun meg selv.

Merkelige greier.

Men jeg jobber med saken.

Jeg er blitt flinkere i løpet av året, men er ikke i mål enda.

Men jeg smiler mer til meg selv i speilet, enn jeg gjorde før.

Det betyr at jeg innfører flere gode tanker enn negative så det er fremgang.

Tankemønstre snus tanke for tanke, så hjernen blir vant til nye stier.

De gamle, negative, duger ikke lenger.

 

En slik øvelse er derfor kjempeviktig.

Øve seg på å si ordene høyt.

Jeg er bra nok.

Jeg er et godt menneske.

Jeg er tilfreds med den jeg er.

Finn nå frem papir og penn og skriv noen gode ord om deg selv.

Kjenn etter hva det gjør med deg.

I dag

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg har ikke sett det konkurranseinnlegget. Men har hatt noen dager hvor mye har gått meg hus forbi.
      Det var en utrolig fin tanke da ♥♥ Litt sånn som jeg fikk i oppgave når jeg var på Lassa. Og det er jo noe jeg fortsatt jobber med. Og vekta, den hjelper ikke på hos meg heller. Selv om jeg noen dager synes det er helt greit, så er jeg andre dager helt på felgen over den der vekta som bare går opp!
      Jaja….en dag om gangen. Nyte dagen her og nå. Og vite at jeg er god nok, for det er jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg