Den såkalte lykkefølelsen har oftest korttidsholdbarhet.

 


Den såkalte lykkefølelsen har oftest korttidsholdbarhet.

Noen ganger føler jeg meg helt salig og alt er bare godt.

Jeg føler jeg svever på en sky av lykke

Når jeg så står opp neste morgen, er allerede de lykkelige øyeblikkene jeg hadde kvelden før, falmet

Jeg er ikke salig lenger

Jeg tenkte du og du hvor fint det var

Jo, jeg visste i tankene mine at det hadde vært nydelig

Jeg følte det bare ikke lenger

Jeg kjente ikke følelsen inni meg lenger

Den var borte

Det er nesten som luften går ut av en.

 

Jeg savner sånn den følelsen

Jeg vil ha mer

Er det det som menes med at man må gripe dagen

Er det slik det er når man skal leve i nuet

Man skal bare være i en væren, en tilstand av nåtid, en tilstand der ikke noe annet eksisterer rundt oss

Er det slik at man skal leve på disse stundene av salighet og nyte dem mens dem er her

I så fall vil ikke jeg legge meg neste gang

Det  går nok over om jeg ikke legger meg også

Tiden kommer og det som var i går, det smuldrer bort

Det er umulig å gripe det øyeblikket på nytt

Man må nyte det mens det er

Hva er hemmeligheten da

Hvordan skal vi få flere sånne opplevelser der sjelen danser

Man må skape mange magiske øyeblikk

Hvis man har mange av dem, vil det vel føles som at de er lenger

Man kan ikke dra fra happening til happening i håp om lykkelige øyeblikk

Vi må lete i oss selv

Vi kan ikke gå så langt hver gang for å finne dem

Vi kan heller ikke være avhengig av at andre skal skape dem for oss

Det vil ikke bli mange av dem da

Det er vel da det stemmer at vi må søke de nære ting

Vi må stoppe opp og puste litt på

Vi må se med hjertet, ikke med hjernen

Vi må skape de små magiske øyeblikkene selv

Jeg finner dem i naturen

Det å koble ut alle andre tanker og studere detaljene rundt meg, træne, blomstene, vannet, fjellene

Jeg finner dem i musikken, det å lukke øynene og bare lytte

Jeg finner dem i bøkene, når jeg forsvinner inn i en annen verden

Jeg finner dem i meditasjon, der jeg slipper fortid og fremtid og bare er , inni meg selv

Slik må vi lete til vi finner de redskapene vi kan bruke, for å skape våre egne lykkelige øyeblikk

I dag


www.facebook.com/Lillasjel

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg