Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 5, Portofino

 

 

I dag er vi i Portofino, Italia. Her er ikke Internett helt på min side. Kanskje fordi vi ligger langt fra land. Derfor kan det ha blitt krøll i opplastingen så det blir et bilde to ganger, osv.

I og med at vi ikke ligger til land, er det tenderbåter. Det var ikke kø, bare å gå rett ombord.
Det blir ikke mye tekst i dag, bare forestill dere atmosfæren via bildene.

Her blir the magic carpet, der vi satt og slappet av før en dag, brukt til landgang. Den ligger vanligvis på 14. Når vi var på vei ned på lugaren nå og passerte der den bruker å ligge, var det en forfjamset ung mann, som lurte på hvor den var hen, den tingen som brukte å ligge her.

 

Luksus? Hva med en yacht med helikopter på dekk?

Jeg sa klart og tydelig fra til gubben at en slik ferd på et brett, er helt uaktuelt.

Det er mange fine båter her. Dette er jo en såkalt kjendisplass.

Denne foreksempel.

 

Med egen yacht, med løvehode. Skipet heter Lionheart.

Bak yachten, bader de. Sånn er luksuslivet.

Over E i Edge, hadde vi lugar før vi fikk ny.

Her strømmer passasjerene i land. De synker ikke disse tenderbåtene, sier gubben.

 

Det er ikke alt jeg synes er like fint.

 

 

 

Mange designerbutikker.

Jeg bestilte Raspberry slush. Nydelige av friske bringebær.

8 euro for gubbens øl. Det var så gøy å sitte her for det var som vi satt midt i en italiensk spillefilm, som ikke var tekstet. Bareieren for rundt og hysjet og hoiet, ropte 10 min, 15 min, men vi forstod aldri hva han egentlig ropte etter. Noen jagde han bort til konkurrentene. En merkelig skrue. Han lo godt når jeg pekte på mine sko og han sko og han oppdaget at vi hadde likedan sko, svarte scetchers med strikk.

 

Armani.

Hit, men ikke lenger. Vi hadde bare en pitstop i dag. Jeg orket ikke begynne å gå oppover de bratte bakkene.

 

 

 

 

 

 

 

Nå er det kanapeer levert. Frozen peach, og bok. Herlig dag.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg