Celebrity Silhouette, dag 4, San Juan, Puerto Rico, nov 22

Endelig ble det silent disco på discokongen. Jeg måtte sette meg i senga og dubbe litt for å klare å holde meg opp, mens kongen satt på balkongen og ventet. Jeg våknet 10 på 10 og ropte at nå er klokken snart der. Ikke svar. Nå er den snart 10, ropte jeg. Ikke svar. Jeg stakk nesen ut på balkongen. Snorrrk hørte jeg først. Sover du sa jeg jeg. Nei, svarte han. Haha sa jeg. Nå må discokongen komme. Men han var litt skuffet, ble ikke den stemningen han håpte på. Det kunne hende det hadde hjulpet på hvis han hadde danset, men du vet kjerringa orker ikke og han er ikke tøff nok til å begi seg ut i havet av dansende alene. (Video #marianntokle )

 

 

I dag skulle vi til San Juan, Puerto Rivo, men ikke før klokken 11. Vi hadde derfor god tid å slappe av først. Vi spiste lunsj før vi ruslet i land.

Utsikten klager man ikke på når man er på cruise.

Inn her kom vi.

 

Carnival og Rccl, hadde allerede “parkert”

 

Vi skal inntil her.

 

 

Her venter de på trofeene.

 

All søppel resirkuleres og fraktes i land.

Kun matavfall går på sjøen.

De er store disse skipene.

 

Vedlikehold. I dag fikk vi beskjed om å lukke balkongdøra for balkongen vår skulle vaskes.

Denne ubestemmelige pakken fløt i sjøen og vips var vi midt i en krimserie som fortsatte hele dagen.

Vi trodde nemlig at vi var kommet midt i en episode i cia Miami eller Hawaii 5.0

Det krydde av fine biler, livvakter, menn i dress og politi.

Vi som er fra landet, fant jo dette veldig spennende.

Han her derimot fant et bein og syntes det var mye mer spennende.

Vi fant det best i å roe ned situasjonen med en øl, lokal type.

Til og med dronninga slo til med ei øl.

Det var fin atmosfære her i San Juan. Helt annerledes enn det var i Puerto Plata i går. Der var det mer stress. Det var masse folk her også, men alle vi snakket med, var så morsomme.

 

Skolebussen dukket også opp. Det var nesten som å være midt i en amerikansk film.

 

Politiet dirigerte trafikken. Haugevis av biler med sotete vinduer.

Noen stemningsbilder fra gamlebyen.

 

 

 

 

Der drar Rccl.

 

Se fangetransport sa vi og var midt i krimfilmer igjen. Men det var en pengetransport. Vi snakket litt med en som solgte kunsten sin og han var helt med i vår versjon at her var det beskyttelse av vitner og prominente gjester. De har sikkert myrdet borgermesteren sa han, når jeg sa det var sikkert en mafiaboss som det skulle vitnes mot. Dette er nemlig høyestrettsbygningen.

 

Jeg snikfotograferte politi. Jeg var ansatt som journalist trodde jeg og skulle finne ut hva som foregikk.

Dresskledde karer på hvert et hjørne, sammen med papegøyer til fotografering.

Se på denne gjengen her da. Øynene til gubben spratt nesten ut ved synet av alle politimotorsyklene.

Ved å ta en litt nærmere sniktitt, så vi at de fleste av dem var som oss, opptatt av å trykke på telefonene sine.

 

 


Det var litt gøy. En litt annerledes og morsom dag i San Juan.

Vi rusler hjem igjen og synes vi hadde det kjekt her, om vi ikke var så lenge.

Ved kaiområdet var det mange nye, flotte bygninger.

 

På vei ombord stikker også Carnival avgårde.

 

Farvel Carnival Spirit

 

Noe kaldt i glasset var godt nå. Strawberry mojito, frozen, er stubbe godt.

 

Siden naboskipene har stukket av, er utsikten upåklagelig .

Nå er det dusj og snart middag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg