Celebrity Silhouette, Bridgetown, Barbados, dag 7, 7.des 2019

Celebrity Silhouette, Bridgetown, Barbados, dag 7, 7.des 2019

Utsikten fra balkongen i dag, var til de andre cruiseskipene som lå her.

Vi vet egentlig ikke hvordan det ser ut på Barbados, for vi har vært på en annerledes utflukt.

Nemlig under vann.

Gubben holder styr på hvor vi er.

 

Kaia var superlang så det var skytteltog og buss.

Gjett om jeg var spent. Under vann i en ubåt, vil jeg greie det.

Jeg  fikk testet klaustrofobien allerede på vei til ubåten. Jeg kan ikke fordra å sitte slik at jeg ikke har dør så jeg kan komme meg ut. Her var det bare å legge fra seg kontrollen og fobien.

 

Slik ser den ut, huttetu.

Vi måtte ta en ferge ut til ubåten.

 

 

Vi sitter på ferga og venter på at den skal komme opp fra forrige tur.

Der er den. Båten man ser ved siden av kommuniserer hele tiden med ubåten

 

Jeg hater vanligvis slike landganger, livredd for at det skal bli smerter i de vonde knærne, men de oppførte seg eksemplarisk. Og jeg hadde både energi og styrke i beina.

 

 

Tenk, jeg var helt rolig, ikke stresset i det hele tatt. Her er jeg klar for å gå ned.

 

Førstemann ned, 11 trinn, var meg. Det roet meg at det var med en svaksynt og en som hadde vansker med bevegelse. Når de tør og de klarer, da skal ihvertfall jeg.

Da har vi funnet plassene våre. Jeg har sett film på YouTube, så jeg var forberedt

Her ser vi bunnen på ferga. Vi er 6 feet under, men fortsatt over vann, som dere ser hos kapteinen.

I det vi startet opp, var det luftbobleshow, det var så vakkert, kunstverk.

 

På dette punktet var jeg litt smånervøs, for jeg trodde vi skulle bare 50 feet, men vi skulle jo 50 m ned.
Jeg prøvde ikke å fokusere på at vi var under vannet eller hvor dypt. Det var aircondition og helt greit, men litt vonde seter.

En fisketype var visst særlig nysgjerrig for det var som den trodde vi var en av flokken.

 

Vi så flere baracudaer, men de virket ikke sultne for de angrep ikke stimene med småfisk.

Nesten 50 m ned

 

Han der så skikkelig irritert ut.

Vi kommer ned til vraket. Det dumme er jo at alt er blått så vi ser lite fargene på korallrevet.

 

Dumt at alt er blått, men heldigvis var jeg forberedt på det.

De siste kommer ombord.

Vi vinker farvel til Atlantis Xv (15)

I denne gata, like ved havna, hadde visst artisten Rihanna vokst opp.

 

Jeg er veldig stolt av at jeg har gjort dette, utfordret meg selv, så tårene bare rant når jeg satt på ferga igjen. Vel blåst. Flink pike.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg