Celebrity Equinox, aug 24, Dag 1, Barcelona

Vi tok med frokost denne gang.

Ble rabatt når vi etterbestilte, så da vet vi det.

Noen tok en liten bit blåmuggost på knekkebrødet sitt.

Vi lettet 7 min før vi skulle og landet 20 min før.

Innsjekk går som smurt.

Legger på passet mitt, klikker fortsett og 2 kolli bagasje og lappene spys ut.

Trenger ikke gubbens pass. Kan ta med meg hvilken mann jeg vil.

Vi fikk beskjed om mye trafikk.

Det var laaaaaaaaange køer, men andre veien.

Vi fikk beskjed om at politiet sjekket alle biler på jakt etter en politiker.

 


Vi nærmer oss byen.

Vi ble ikke forsinket. Det gikk fort og greit.

Den store rundkjøringa ved inngangsporten til La Rambla.

 

 

Kirkegården.

 

Her leier du en “hylle” i fjellet.

Neste gang vi ligger i havn i Barcelona skal jeg ta gondolen.

 

Der er hun.

Hun er liten i forhold til andre skip som ligger i havna. Ca 3000 passasjerer

Norwegian Viva, stor og flott.

 

 

Nå er vi der.

Greit å være erfaren og kunne rutiner ved innsjekk.

Bagasjen tar vi ikke selv, den blir bragt til lugaren.

 

Vi har sjekket inn online.

Vi har en qrkode de scanner, de scanner pass, spør om vi har coronasymptomer og vi er innsjekket.

Kjære vene, før var det en laaaaang prosedyre, nå tar det 3-4 minutt.

 

Herr og fru gleder seg, tror det er cruice nummer 25.

 

Men.. vi surret litt i dag, frem og tilbake.

Vi fikk sett sikkerhetvideoen på telefon, meldt oss på muster stadion.

Man må melde seg på livbåt stasjonen og få krysset av at vi vet hvor det er.

Vi har spist lunsj,

Jeg surret rundt, skulle egentlig ha indisk, tenkte jeg, men ingenting var der jeg var vant til at det var og plutselig var fat fylt med hummer og kanari. Så dessverre ikke alt ble spist, beklager det.

Så bestilte vi en drink og tuslet opp på balkongen.

Tenk at de første cruisene hadde vi ikke balkong og savnet det ikke.

Nå reiser vi ikke uten.

Mye av kosen og avslappingen er å sitte på balkongen, både i havn og til sjøs.

Bloggeren blogger og gubben jobber.

Her på jakt etter flere kontakter.

Kun 1 vanlig kontakt.

På de nye skipene er det usb, det er det ikke her.

Vi får lade på skift.

Før hadde vi ikke bruk for internett, nå oppgraderer vi til raskere.

Og stakkaren pakker ut.

Det skjedde aldri før i tiden, da var det min jobb.

Men nå skal jeg avslutte skrivingen og hjelpe han.

Det er dette som er cruise.

Pakke ut og så bli fraktet fra by til by, uten å løfte en finger.

Hovedmålet mitt på denne turen er å ikke stresse, bare nyte.

Om en time er vi på bøljan blå og det blir vi i hele morgen.

10.30 i morgen skal jeg på sushikurs.

Gubben gleder seg til silence disco

 

Show skal vi på i kveld etter middag.

 

.Det er litt å velge mellom av aktiviteter så vi skal nok ikke kjede oss.

I dag

 

2 kommentarer
    1. Åh, misunnelig. Høres helt fantastisk ut. Har vært på cruise en gang, kun 3-dagers fra Miami til Bahamas. Lenge siden. Og selvsagt Kielferja fra Oslo da, men regnes ikke som cruise. Nå har jeg puddelen Barney, så blir til at jeg tar andre turer. Riktig god seilas🙋🏼‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg