Celebrity Edge, Jan 24, New Zealand, dag 9

 

 

Beklager men i dag blir det ikke så spennende.

Jeg hadde ikke energi til noe bytur så det ble bare en liten tur bortover stranden.

Mannskapet øver på redning.

I dag hadde de øvelse igjen.

 

Plutselig får jeg reklamer i New Zealand dollar.

 

 

Grillet octopus.

Jeg hadde ikke matlyst i går, men spiste blekksprutene og de var gode.

Og en halv biff og så hoppet vi over dessert og jeg hoppet i senga.

Vi forlater Auckland.

 

Denne damen forfølger meg. Hun stirrer meg i senk.

Nå stirrer hun selv om jeg ser på den andre siden av rommet. Drittkjerring.

Jeg droppet teateret igår. Det var show, men jeg får ha det tilgode til neste runde.

Jeg hvilte meg så gubben kunne få discoen sin. Men vi ble ikke der til slutt.

 

 

 

 

I dag er vi i Tauranga.

Vi burde dratt på tur men det er bare ikke mulig når kroppen nekter.

 

Pga stor forskjell på høy og lavvann, blir landgangen være høyt oppe.

Nå vaskes det vinduer. Våre er skitne. Tidligere har de vært flinkere til det.

 

Der oppe bor vi.

 

 

Det er visst masse restauranter på andre siden der, sier Google.

 

Det er fint her.

 

Det er søndag og tydelig familiedag. Hele familien samler seg på stranden.

 

 

Fruen går fra benk til benk.

 

Westhaven, sikkert navnet på området her. Store, flotte eneboliger.

 

 

Vi finner oss en plass i skyggen oppe på the magic carpet, en restaurant som henger utenpå skipet og kan heves og senkes.

Husker sist vi var på Edge, da kom det en forvirret stakkar og skulle kjøpe seg en drink men baren var forsvunnet. 😂😂

Deilig vær nå. En liten bris og varmt.

 

Kakene ser fristende ut men jeg har gitt opp å smake for flere år siden.

Det blir for søtt for meg.

 

Men det ser lekkert ut.

Deig klar for utbaking.

 

I dag vil jeg ha Wok.

Jeg plukker ingredienser.

Så står denne hyggelige damen og lager den for meg. Jeg ber henne mikse saus til meg.

Nam.

Igjen må jeg påpeke at det er ikke samme tilbud på alle skip.

 

 

 

På vei til lugaren får vi en liten massasjesmakebit.

Det er tonnevis med behandlinger man kan bestille men det er innmari dyrt, så jeg står over.

En liten martini før middag. Eneste alkoholen for meg i dag. Å kombinere alkohol og dårlig form, er sjelden lurt.


Gnocchi med ostesaus. Ikke noe suksess. De var harde og lite saus. Ferskensorbe til dessert var derimot utrolig godt, forfriskende.

Hurra. Endelig kan vi sitte ute etter middag. Deilig. Jeg har begynt å reagere på tepper og aircondition så bra at vi kan sitte ute.

I morgen skal vi på grottetur. 5 timers tur.

Vil du på cruise, får du hjelp hos Tove Nord:

https://www.cruise-travel.no/contact

 

 

 

2 kommentarer
    1. kjedelig når formen ikke spiller på lag når en er på tur ,men håper du blir fort bra igjen ,ser uansett deilig ut der dere er ,og det er godt å bare nyte sola litt også :=) blekksprut spiste jeg også en gang på cruise ,eneste på vårt bord som spiste det ,rar konsistens men ingen usmak

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg