Celebrity Edge, Jan 24, New Zealand, dag 5.

I går var vi på fjordturer. Milford sound var den første. Der gikk vi inn og snudde og gikk ut igjen.

Det var folksomt der inne. Båter og fly og vei dit.

Så gikk vi videre i blåsten.

Aldri vært på cruise med så mye vind at vi ikke sitter ute.

Vi satt ute når de gikk inn i fjordene, for der var det rolig.

[/embedyt]

Det er ikke langt inn til land.

 

[/embedyt]

Er sikkert mer spektakulært, når fossene er der, nå er det for oss som å se utsikten hjemme.

Neste fjord heter Dusty sound, men vi så ikke hele, for jeg oppsøkte legen.

Det gikk et wow gjennom luften når denne fossen dukket opp og vi fniste.

Den lille renna der, hihi. Slik er det når man bor midt i det spektakulære.

 

 

Pizza til lunsj mens vi besiktiger fjordene.

 

 

Den siste fjorden, Dusty Sound.

Det er ikke vei til de to siste fjordene. Kan nås bare med fly og båt.

Jeg møtte opp her klokken 4.pm, åpent mellom 8-11 am og 4 -7 pm.

Jeg var nummer to i køen, men det strømmet på med folk.

 

Mens vi ventet, kunne vi studere reiseruten.

 

 

Så går det slag i slag.

10 dager ny penicillinkur stopper ikke fruen, selv om jeg blir redusert.

Og for orden skyld, må jeg opplyse at det kan kanskje se ut som jeg drikker mye alkohol, men det er bare litt.

Dere ser nok bilde av det meste.

Middag på Cyprus. Slik dekkes det opp. Vi starter ytterst og arbeider oss innover.

Bacalaoboller.

Stekt torsk var veldig godt.

Jeg spiser lite fisk på restaurant, men det vil jeg gjøre mer.

Litt lei av lam og biff og svin hele tiden.

 

yoghurtis til dessert.

 

 


Og en liten salted caravelle.

 

Varmtvann smakingen fortsetter.

 

Ingefær og sitrongress. Hva det smakte? Varmt vann.

Tror jeg må la være i kveld, for jeg var oppe på do 9 ganger i natt.

 

Hurra vi ser land!!

 

 

 

Nå stemmer ikke dette helt for dette er ikke Dunedin (Dun I din), men 13 km unna.

 

At det er veldig varmt, nei, men vi vil ha frokost ute.

Doppler egg ville jeg prøve, men det var noe flytende uappetittlig greie.

Bedre med sild, skinke og bacon.

Magen er fortsatt ikke helt tipp topp hele dagen, også urinveisinfeksjon og penicillin, men nå håper jeg det vil gi seg.

 

 

Det er fint her, som å være i Skottland, tror jeg, uten at jeg har vært der.

Vi skal på tur i dag.

Fruen er blid.

Utsikten speiler seg i vinduene.

Idyllisk her

Det ser utrolig fint ut her.

Skuta parkeres, mens vi sløver på balkongen.

Slepebåten passer på.

 

De har stablet opp containere for å mure oss inne.

Tydelig at det er mye tømmer som skal skipes ut her.

Men nå går vi i land.

3,3 times sightseeing. Rapport kommer.

Mest sannsynlig i morgen.

Vi er 12 timer før dere, mer down under, kommer vi ikke.

 

 

Vil du på cruise, får du hjelp hos Tove Nord:

https://www.cruise-travel.no/contact

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg