Av og til må jeg tegne gleden

 

 

Av og til må jeg tegne gleden

Jeg må tegne gleden inn i dagen min når dagen virker litt grå

Jeg må finne frem de vakreste fargene

Jeg må blåse de inn i kroppen min

Jeg må lete etter de gode tankene

De som gjør meg glade

 

Noen ganger går det forbausende lett

Andre ganger er det vanskelig for gleden å trenge inn

Det er som om den står der ute og banker på, men ingen åpner døren

Hør hvor jeg banker, roper den

Du må tillate deg å lytte når jeg er på vei til deg

Jeg vil ikke, hvisker det inni meg

Jeg vil ikke slippe deg inn

 

Er vel ikke det rart

Vi vet at gleden står der og venter med alle de vakre fargene sine og så vil vi ikke slippe den inn

Akkurat sånn er det

Vi må åpne opp for den og noen ganger føles det vanskelig

Vi vil bare gjemme oss inne i vår lille hule

 

Det er da vi må si til oss selv

Du må våkne opp nå, lille venn

Gleden står utenfor døren din og banker på

Du må slippe den inn

Alt vil se lysere ut, når du bare åpner døren

Det føles så trygt der du er, men akkurat nå bor du i mørket

I mørket der tungsinnet rår

Det er ikke der du vil være

Egentlig vil du være ute og leke der gleden er

Så kom nå, lille venn, så åpner vi døren sammen

Vi sier i kor

Velkommen kjære glede

Ta med deg alle de vakre fargene dine og kom inn til meg

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg