Atlantica Seabreeze, Fig tree bay, Kypros, dag 14

 

Da har vi kommet til siste før middag drink.

I morgen kjører vi alkoholfritt.

 

I dag har vi vært på flyttefot igjen.

Noen hadde tatt solsenga vi har brukt noen dager.

Er det ikke merkelig hvordan vi holder oss til samme plassen.

 

 

Det var fint her nede ved sjøen, så vi flyttet dit.

Det er en fin bris her nede.

Ved svømmebassenget er det så varmt at vi knapt greier å puste.

Jeg forstår ikke hvordan noen holder ut å ligge der midt i solsteiken.

 

 

Men her hørte vi til og med havet, så det var egentlig her vi skulle ligget hver dag.

Men du vet enkelte kan  være litt treg å få flyttet på.

Jeg fleipet med at jeg skulle på treningsleir.

Det ble varmt og jeg skjønte at det ble ikke mye gåing.

Men det har vist seg at det ble en fantastisk trening for en sliten kropp.

I dag svømte jeg to ganger ut til odden.

Denne gang har treneren vært litt lat.

Jeg har en mistanke om at vann ikke helt er hans element.

Men heldigvis elsker jeg å bade,  når vannet er så deilig som her.

Å svømme litt utover og se bølgene av krystallklart turkis, blått og grønt hav.

Det har vært usedvanlig deilig.

Med innebygde flytepomponger, ligger jeg der og dupper.

De første dagene måtte jeg gå forsiktig uti vannet for ikke å falle på den løse grusen.

Jeg måtte få treneren til å støtte meg opp igjen.

Nå går jeg ned i vannet og opp igjen, uten problem.

Det tyder på at jeg er sterkere blitt og har mer balanse.

 

 

Men “enkelte” har finnet roen og boken sin.

Han har lest fra morgen til kveld.

Akkurat nå er det femte boken i Oxen-serien til Jens Henrik Jensen.

 

Hver morgen sjekker vi at pusene har vann.

Det er tre katter som holder til innimellom trærne her.

Sier du pussi, pus, så hører du det rasler i buskene og de hopper frem fra buskene.

Litt skuffet at du bare kommer med vann.

 


Den tredje forsvant igjen med en gang den forstod at det var ikke mat å hente.

 

 

Og ved grillen sitter en annen liten pus.

Den har halsbånd og er ikke fullvoksen.

Koselig med disse fine pusene.

Jeg vet ikke alle liker katter, men dette er typisk Hellas.

Nå ble vi mett igjen.

Og jeg blir trøtt.

Ouzo til gubben, vann til meg

Får se hvor lenge jeg holder ut før jeg får lurt treneren opp på balkongen.

En liten jäger til fruen og en liten cognac til gubben.

Siste for denne gang.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg